Toyota kaardilugejad: me ei ole omavahel konkurendid

Merili Luuk, Monte Carlo
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Esapekka Lappi kaardilugeja Janne Ferm (vasakul) ja Jari-Matti Latvala kaassõitja Miikka Anttila arutamas olukorda Monte Carlo rallil.
Esapekka Lappi kaardilugeja Janne Ferm (vasakul) ja Jari-Matti Latvala kaassõitja Miikka Anttila arutamas olukorda Monte Carlo rallil. Foto: Toyota GAZOO Racing

AUTORALLI. «Mul on raske märgata, milline koht on libe, milline mitte. Kui midagi märkmetes kirjas pole, siis ma ei tea ega näe seda. Ja siis on juba liiga hilja,» ütles Toyota rallipiloot Esapekka Lappi Monte Carlo ralli eel, osutades, et ilma kaardilugejata võiks ta samahästi kui mitte rallit sõita.

Kaheksandat aastat Lappi kõrval istuv Janne Ferm teab, millest paarimees räägib: «Tean, et mõni katse võib olla kui pind tagumikus. Aga seepärast me armastamegi oma tööd. Me armastame väljakutseid ning Monte Carlo ralli on tõeliselt suur proovikivi nii sõitjatele kui ka kaardilugejatele!»

Mis siis on Monte Carlo ralli puhul kaardilugejale kõige raskem? Meeskondadele tuleb appi küll piloot- ehk luureauto, kes annab teeolude kohta enne katset informatsiooni, aga vahel ei piisa sellestki, sõnas Jari-Matti Latvala kaardilugeja Miikka Anttila.

«Need märkmed on kõige tähtsamad, aga need tulevad viimasel minutil,» rääkis ta ning selgitas, et liiga hilja saabuv info võib väga ohtlik olla. «Ma ütleks, et see on korraldajate süü, sest katsete vahed on väikesed ning nad ei jõua meile infot edastada. See ongi selle ralli õudusunenägu ning teeb minu jaoks Monte Carlo ralli väga stressirikkaks.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles