F1-sarja uuendus on pakkunud tiimidele šokeerivaid hetki

Ferrari 2016. aastal turvapuuri katsetamas.

FOTO: Lapresse/SCANPIX

Tulevast hooajast muutub märgatavalt F1-autode välimus, sest oma võistlusdebüüdi teeb «aupaiste» hüüdnime kandev turvapuur. Meeskondade jaoks on olnud paras peavalu, kuidas seda oma masina külge paigutada nii, et see läbiks ka Rahvusvahelise Autoliidu avariitestid.

«See on olnud suur väljakutse, kuna koormused on väga-väga suured,» selgitas Autosportile McLareni peainsener Matt Morris. Näiteks peab turvapuur ära kannatama 116 000 njuutoni suuruse vertikaalkoormuse. Inimkeelde panduna tähendab see, et pisikese süsinikkiust kaare peale pannatakse seisma kahekorruseline buss.

McLaren disainis selle koormuse talumiseks ohtralt erinevaid lahendusi ning lõi nende põhjal maketid, mida katsetama asuti. «Läks napilt. Ma ei hakka väitma, et meil läks kõik lihtsalt ja mõni hetk oli tõsiselt jahmatav, kui tegime teste, kus kahekorruselise bussi kaaluga võrreldav koormus anti väga tavatu nurga alt,» selgitas Morris. «Kui testi jälgida on see päris hirmutav, sest koormus on lihtsalt nõnda suur.»

Morrise sõnul on kindlasti sarnaseid kujundusprobleeme ka teistel meeskondadel ning kuigi ta loodab, et kõik tiimid jõuavad esimesele hooajaeelsele testile, mis algab Barcelona ringrajal 26. veebruaril, ei oleks üllatav, kui mõnel meeskonnal on selle daatumiga probleeme.

Insener ennustab, et turvapuur on esmahooga kõigile tiimidele tüütuks kohustuseks mille põhjustatavad aerodünaamilised probleemid tuleb lihtsalt ära kannatada, aga tulevikus muutub selle ülejäänud masinaga sobitamine kindlasti tähtsaks arendussuunaks.

Ära maga olümpiat maha!
Vaata Olümpiastuudiot Kanal 2 eetris E-R kell 20.00, L-P kell 19.30
Ülekanded Uudised Ajakava
Tagasi üles