Tänaku Monte Carlo ja Rootsi võistlusmasinad on silmnähtavalt erinevad

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak ja Martin Järveoja Monte Carlo ralli finišipoodiumil.
Ott Tänak ja Martin Järveoja Monte Carlo ralli finišipoodiumil. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Igal MM-rallil on oma spetsiifika ja mõistagi nõuavad masinad nende jaoks eraldi seadeid. Enamasti jäävad need detailid masina sisemusse ja väliselt midagi suurt näha ei ole. Et Rootsis võisteldakse talvistes oludes, on Toyota oma Yarisele teinud ka märgatavaid visuaalseid muutusi.

Kõige ilmsem ja loogilisem erinevus on masina kõrgus – vaatamata lumele ja jääle on Monte Carlo siiski asfaldiralli, kus masinad õhulende ei tee, ja seetõttu püsivad nad maadligi. Rootsis hüpatakse aga mõnuga, mis tähendab, et maapinna ja autopõhja vahel on vaja rohkem õhku.

Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Teine küsimus on aga mootori õhutusavad – neid leiab auto esiosas kolm. Rootsis on äärmised kinni kaetud (võre asemel plastikjupid), et mootorisse ei läheks liiga palju külma õhku.

Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Aerodünaamikadetaile on muudetud ka auto tagaosas ja seda tõeliselt kõrgtehnoloogilisel moel ehk lihtsalt avasid kinni kleepides. Siin on põhjus rataste alt lendav lumi: kui avad lahti jätta, koguneks see sinna ja muudaks oma kaaluga auto tasakaalu.

Toyota muudatusi demonstreerivas säutsus on viimase detailina ära toodud ka asfaldi- ja kruusa-lumevelgede erinev laius.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles