Millised nõudmised seab ekstreemne Mehhiko ralli sõitjatele?

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Thierry Neuville
Thierry Neuville Foto: Fabien Dufour/Hyundai Motorsport GmbH

Kõrgus merepinnast üle kahe ja poole kilomeetri, välistemperatuur 30 kraadi ringis, autos tervelt 20 pügalat rohkem – Mehhiko ralli on karm katsumus nii MM-sarjas osalevatele pilootidele, kui ka nende roolitavatele WRC-autodele. Kuidas selleks kõigeks valmis olla?

«Auto osas suurt muutma ei peagi, ainult mootor töötab veidi teistsuguse strateegia peal, et olla siinsele kuumusele vastuvõtlikum,» selgitab Rootsi ralli võitnud ja sellega MM-sarjas liidriks kerkinud Thierry Neuville. «Aga meile, sõitjatele, on see palju suurem väljakutse, sest õhk on siin hõredam ja masinas tavalisest palju kuumem. See on füüsiliselt väga nõudlik võistlus. Aga ma olen siin juba kuus korda võistelnud, nii et ma tean, kuidas selleks valmis olla.»

Hyundai esisõitja sõnul on Mehhikos ülioluline võimalikult palju vedelikke tarbida ja pidevalt süüa, et energiavarud ei kahaneks. «Tänavu on võistlus läinud raskemaks, sest ralli on päris pikk – ülesõite on varasemast rohkem. Eks näis, kuidas see mõjutab, aga tunnen, et oleme päris hästi valmistunud,» sõnas belglane.

Neuville saab Mehhikos proovida teepuhastaja ametit ehk esimesena startides on tema jaoks rajaolud palju libedamad kui näiteks Ott Tänakule (viies startija), tiitlikaitsjale Kris Meeke’ile (seitsmes) ja Sebastien Loebile (11.) «Ees ootab keeruline ralli. Poodiumile jõudmine oleks meie jaoks juba väga hea tulemus,» hindas Neuville eile rallipargis ajakirjanikega suheldes võimalusi.

«Tingimused ei tundu väga hullud, aga samas on kaugel tagapool startimas väga-väga kiireid piloote,» lisas belglane. «Muidugi proovime olla kiired, aga ma ei tea, kas suudame olla piisavalt kiired.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles