Tänavusele autoralli MM-tiitlile on kuus reaalset pretendenti. Neist esimest ehk Sebastien Ogier’d ja viimast, Ott Tänakut, võib pärast kolme MM-rallit lahutada küll juba 30 punkti, aga vahe tagasi tegemiseks on aega veel 10 etappi. Nagu usub M-Sporti tiimipealik Malcolm Wilson, käesolev hooaeg saab MM-sarjas olema ajalooliselt konkurentsitihe.
Numbrid ei valeta: tänavune WRC-hooaeg on erakordselt tasavägine
Tasavägisust tõestavad ka numbrid, mille on esimese kolme etapi järel välja otsinud rallifännidest statistikahuvilised. Esmalt ehime end soomlaste sulgedega ja nendime põnevat nähtust: M-Sport ja Hyundai pole veel suutnud võita ühtegi punktikatset, kuid on samas võitnud kõik peetud etapid (vastavalt Ogier Monte Carlos ja Mehhikos ning Thierry Neuville Rootsis). Citroen ja Toyota on teeninud lisasilmi kiiruse eest (Montes võitis punktikatse Kris Meeke, Rootsis Esapekka Lappi ja Mehhikos Tänak), kuid pole veel võitjatena šampust pritsinud.
Three different Power Stage winners in 2018 in two different cars (Meeke, Lappi, Tänak). M-Sport and Hyundai are yet to win a Power Stage whereas Citroën and Toyota are yet to win an event.
— Rallirinki / Teemu (@HartusvuoriWRC) March 11, 2018
Rally Trivia
— Gary KiwiWRCfan Boyd (@KiwiWRCfan) March 14, 2018
3 #WRC events in 2018
9 podium steps
8 different driver
8 nationalities
Monte 1️⃣ ?? 2️⃣ ?? 3️⃣ ??
Sweden 1️⃣ ??2️⃣ ??3️⃣ ??
Mexico 1️⃣ ?? 2️⃣ ?? 3️⃣??
Evenly spread among manufacturers
(image by @rallyparadise) pic.twitter.com/DPqKjqikXv
Teise olulise nüansi toob välja populaarne rallistatistik Gary Boyd: esimese kolme ralli peale on poodiumile astunud kaheksa erinevat ekipaaži. Ainus kahekordne eduline on Ogier oma võitudega. Rallimaailma laia kasvulava näitab seegi, et kõik kaheksa esikolmikusse jõudnud sõitja ja piloodi kooslust on pärit erinevatest riikidest – Prantsusmaalt, Eestist, Soomest, Belgiast, Iirimaalt, Norrast, Hispaaniast ja Ühendkuningriigist.