Numbrid ei valeta: tänavune WRC-hooaeg on erakordselt tasavägine

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kolm ekipaaži kolmest erinevast rahvusest - nii on see sel hooajal alati poodiumil olnud.
Kolm ekipaaži kolmest erinevast rahvusest - nii on see sel hooajal alati poodiumil olnud. Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Tänavusele autoralli MM-tiitlile on kuus reaalset pretendenti. Neist esimest ehk Sebastien Ogier’d ja viimast, Ott Tänakut, võib pärast kolme MM-rallit lahutada küll juba 30 punkti, aga vahe tagasi tegemiseks on aega veel 10 etappi. Nagu usub M-Sporti tiimipealik Malcolm Wilson, käesolev hooaeg saab MM-sarjas olema ajalooliselt konkurentsitihe.

Tasavägisust tõestavad ka numbrid, mille on esimese kolme etapi järel välja otsinud rallifännidest statistikahuvilised. Esmalt ehime end soomlaste sulgedega ja nendime põnevat nähtust: M-Sport ja Hyundai pole veel suutnud võita ühtegi punktikatset, kuid on samas võitnud kõik peetud etapid (vastavalt Ogier Monte Carlos ja Mehhikos ning Thierry Neuville Rootsis). Citroen ja Toyota on teeninud lisasilmi kiiruse eest (Montes võitis punktikatse Kris Meeke, Rootsis Esapekka Lappi ja Mehhikos Tänak), kuid pole veel võitjatena šampust pritsinud.

Teise olulise nüansi toob välja populaarne rallistatistik Gary Boyd: esimese kolme ralli peale on poodiumile astunud kaheksa erinevat ekipaaži. Ainus kahekordne eduline on Ogier oma võitudega. Rallimaailma laia kasvulava näitab seegi, et kõik kaheksa esikolmikusse jõudnud sõitja ja piloodi kooslust on pärit erinevatest riikidest – Prantsusmaalt, Eestist, Soomest, Belgiast, Iirimaalt, Norrast, Hispaaniast ja Ühendkuningriigist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles