Haasi vormelitiimi kahtlustatakse sohimängus

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kas Haas (esiplaanil) on teisi F1-karuselli keskmikke edestamas Ferrari keelatud abi tõttu?
Kas Haas (esiplaanil) on teisi F1-karuselli keskmikke edestamas Ferrari keelatud abi tõttu? Foto: James Moy/James Moy Photography/PA Images/Scanpix

VORMEL 1. Vormelihooaja avapauguks olnud Austraalia GP üheks staariks pidanuks kujunema Haasi meeskond, kelle piloodid hoidsid boksipeatuste eel neljandat-viiendat kohta. Tõrkuma hakanud rehvipüstoli tõttu pidid mõlemad Ameerika tiimi vormelid küll katkestama, kuid näidatud kiirus oli piisav, et konkurendid valskust haistaks.

Nimelt on Haas olnud kogu oma eksistentsi väga lähedastes suhetes Ferrari meeskonnaga. Itaalia tiim mitte ainult ei tarni ameeriklastele jõuallikaid, vaid nagu Autosport kirjutab, annab Ferrari Haasile üle ka endale kasutuid masinadetaile (näiteks on nende disainitud ameeriklaste vormeli esivedrustus). Lisaks saab Haasi šassiid disainiv Dallara firma kasutada oma töös Ferrari tuuletunnelit.

Sisuliselt on Haas Ferrari sõsartiim – nii nagu Toro Rosso Red Bullile. Et iga tiim oleks aga eraldiseisev üksus, on F1-sarjas paika pandud kindlad reeglid. Näiteks ei tohi kaks tiimi omavahel pidevalt edasi-tagasi töötajaid vahetada ega üks meeskond teisega jagada tehnilist infot, mille väljatöötamise eest peaksid nad viimased reeglite järgi ise vastutama. Näiteks vedrustus selle alla ei kuulu, masina aerodünaamika aga küll.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles