Margus Kiivri kommentaar: Korsika – 10 000 kurvi ralli

Korsika rallil kaitseb mullust võitu Thierry Neuville (Hyundai), kes kaotab MM-sarja üldliidrile Sebastien Ogier'le (M-Sport) nelja punktiga. Ott Tänak on edetabelis kuues, kaotust Ogier'le juba 30 punkti.

FOTO: PASCAL POCHARD-CASABIANCA/AFP/Scanpix

Üks väga sobiv iseloomustus sellel nädalavahetusel Korsikal toimuvale autoralli MM-etapile kõlab nii: «Kui sa oled sõitnud sada meetrit ja pole olnud ühtegi kurvi, siis oled ilmselt valel saarel.» Kui Soome etappi nimetatakse  1000 järve ralliks, siis Korsika võistlust 10 000 kurvi ralliks. Enamasti kitsad, aga kohati ka laiemad asfaltteed mägedes joonistavad pidevalt lühemaid ja pikemaid kurve ning heade katseaegade sõitmiseks on äärmiselt tähtis saada kätte hea rütm.

Korsika on olnud alati atraktiivne turismiobjekt. Seda oma looduse, aga ka itaalia ja prantsuse mõjutustega kultuuri ja kokakunsti pärast. Ning ühtlasi peetakse seda ka üheks ilusamaks MM-ralliks. Algaval nädalavahetusel hingab Korsika, kus 1769. aastal sündis Napoleon, rallirütmis.

Tegu on selle aasta esimese asfaltralliga, mis tähendab, et WRC meeskonnad saavad kasutada esiautosid, mis sõidavad katse umbes kaks tundi enne starti läbi ja edastavad põhisõitjatele vajaliku info rajal toimunud muutuste kohta. Tegu on raske ja vastutusrikka ülesandega, millel on väga suur osa piloodi heal tulemusel (või selle puudumisel). Asfaldirallidel on väga tähtis osa ka ilmal ja ilmaennustajatel, kes peavad aitama tiimidel teha õigeid rehvivalikuid. Tõsi, hetkeprognoosi kohaselt särab Korsikal terve nädalavahetuse jooksul päike, aga see võib muutuda.

Tagasi üles