Sel hooajal on boksipeatustes toimunud juba viis ohtlikku intsidenti

Siim Kaasik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kimi Räikkönen boksiteel
Kimi Räikkönen boksiteel Foto: GIUSEPPE CACACE/AFP

Vormel 1 juhid on valmis muutma boksipeatuste süsteemi, sest esimesel kolmel etapil on juhtunud juba viis ohtlikku intsidenti.

Viimane piisk vormelijuhtide karikasse oli Hiina GP, kus McLareni meeskond tegi ohtliku boksipeatuse. Mäletatavasti lõppes nädal varem õnnetult Ferrari meeskonna boksipeatus, kui Kimi Räikkönen ajas alla mehaaniku, kes murdis õnnetuses jala.

Kõik kümme vormel 1 meeskonda kasutavad poolautomatiseeritud süsteemi, mis peaks sõitjatele märku andma, millal on turvaline aeg boksist väljuda.

FIA võistlustdirektori Charlie Whitingu sõnul tutvustatakse lähinädalatel meeskondadele ideid, kuidas boksipeatused senisest ohutumaks muuta. «Meil on mõned mõtted, kuidas olukorda parandada,» ütles Whiting.

«Me ei pea asja standardiseerima. Peame lihtsalt tegema kindlaks, et sõitjad saaksid turvaliselt boksist väljuda,» ütles Whiting.

Praegu on vormel 1 kasutusel süsteem, kus mehaanikud saavad sensori kaudu automaatselt teabe, kui rehvivahetus on lõpule viidud. Kui kõik neli rehvi on vahetatud, kuvatakse sõitjale rohelist tuld. Sensoririke oli just see põhjus, miks Räikkönen Bahreinis mehaaniku alla ajas.

Ferrari kasutab boksipeatuste puhul automaatset rohelise tule süsteemi, mis annab sõitjale lubava signaali, kui kõik rattad on tagasi auto küljes. Seekord ei suudetud soomlase autol aga vana rehviga ratast alt võttagi, mis võis anda süsteemile väära teate, et kõik on korras. Ferrari sai FIA-lt ka 50 000 dollarit trahvi, sest rikkus reeglit, mis paneb tiimile kohustuse auto boksist turvaliselt rajale lasta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles