Northugile anti valus hoop, aga Johaugi sooviti säästa

Therese Johaug rõõmustamas 2016. aasta Tour de Ski võidukarikaga.

FOTO: ALESSANDRO GAROFALO/REUTERS/Scanpix

Norra ajaleht Verdens Gang kirjutab, kuidas sealne suusaliit on otsustanud, et kui Petter Northug soovib veel kunagi Norra dressis suusatada, peab ta loobuma koostööst isikliku sponsoriga. Therese Johaugile oldi aga valmis analoogses küsimuses erand tehtama.

Nimelt avalikustas alaliit eelmisel nädalal, et alustab koostööd kauplusteketi Asko omaniku Norgesgruppeniga, kuigi pikalt peeti läbirääkimisi ka viimaste konkurendi Coopiga. VG andmetel sätestab uus sponsorleping, et sportlastele enam erandeid ei tehta ning suusatajad ei tohi edaspidi omada isiklikke sponsorlepinguid Asko rivaalidega (sh Coopiga).

Kui Northugi suursponsoriks on juba pikalt olnud Coop, siis äsja dopingukaristusest vabanenud Johaugil Asko. Ajalehe VG käsutuses on aga dokumendid, mis näitavad, et Coopiga peetud läbirääkimistes oli sees ka klausel, mis lubanuks Johaugile erandit. Askoga sõlmitud lepingus Northugile aga samasugust erikohtlemist ette ei nähtud.

Miks on kõik (sh Northug) võrdsed, aga Johaug võrdsem? Ilmselgelt on põhjuseks sportlase vajadus Norra suusatamisele. Pärast Johannes Hösflot Kläbo esiletõusu pole Northug enam käilakujuna vajalik, sest maailma parima meessuusataja koht on norralase poolt niigi täidetud.

Seoses Marit Björgeni otsusega karjäär lõpetada on aga naiste suusatamises vaja uut säravat liidrit ning vaatamata Heidi Wengi (tänavune MK-sarja üldvõitja), Ingvild Flugstad Östbergi, Ragnhild Haga ja Maiken Caspersen Falla (tänavune sprindi MK-sarja võitja) olemasolule, peetakse Johaugis peituvat potentsiaali endiselt sedavõrd suureks, et teda ei tahetud pitsitama hakata.

Tagasi üles