Portugali ralli - Ott Tänaku rist ja viletsus

Aleks Lesk
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
2016. aastal Portugali rallil pidi Tänak kehastuma tuletõrjujaks, et tema auto maha ei põleks.
2016. aastal Portugali rallil pidi Tänak kehastuma tuletõrjujaks, et tema auto maha ei põleks. Foto: twitter

Ott Tänak ja Martin Järveoja said Portugali MM-etapil sõita vaevalt 10 kilomeetrit, kui nad pidid oma Toyota teepervele parkima, sest teel olnud kivi lõhkusid auto radiaatori ning kahjustada sai ka mootor. Vaadates tagasi Tänaku sooritustele Portugalis tuleb tõdeda, et õnne on saarlasel läbi aegade nappinud.

Portugali ralli on Tänaku jaoks MM-sarjas üks tuttavamaid, sest oma MM-ralli debüüdi tegi ta üheksa aastat tagasi just seal, kokku on ta startinud Portugalis kaheksa korda. Kahjuks pole Tänak suutnud oma kogemusi liialt hästi ära kasutada, sest parimaks tulemuseks on siiani olnud eelmisel hooajal välja sõidetud neljas koht.

Aastal 2009 debüüti tehes lõpetas Subarul sõitev Tänak ralli üldarvestuse 20. kohal ja oma klassis üheksandana, kuid juba järgmisel aastal Pirelli Star Drive programmis sõites katkestas Tänak ralli oma klassis kõrgelt kolmandalt kohalt.

2012. aastal, kui Ott Tänak sai võimaluse esimest hooaega sõita WRC autoga M-Spordi ridades, lõppes vihmastes oludes peetud Portugali ralli väljasõiduga, kui viiendal kiiruskatsel vasakkurvis kanduti teelt välja ning lõhuti auto kivide otsa sõites.

Kuigi Tänak jättis 2013. aastal hooaja MM-sarjas vahele, oli ta 2014. aastal taas stardis Ford Fiesta WRC autoga, kaarti luges talle tol korral Raigo Mõlder. Ka siis ei olnud õnn eestlase poolel, 11. kiiruskatsel keerati auto kolm korda üle katuse ja Tänak-Mõlder olid sunnitud kolmandalt kohalt katkestama.

2015. aastal õnnestus Tänakul ralli korralikult lõpuni sõita ilma suuremate probleemideta ja rallilt saadi väärtuslik viies koht. Juba järgmisel aastal lõppes sõit aga esimesel päeval viiendal kiiruskatsel, kui august läbi sõites paiskus Tänaku juhitud auto teelt välja ning käis üle katuse. Samas kohas oli eelnevalt välja sõitnud ka Hayden Paddon, kelle auto süttis põlema. Nii maandusid Tänak ja Mõlder oma autoga praktiliselt otse leekides. Tänu saarlaste kiirele tegutsemisele õnnestus auto siiski päästa.

Eelmisel hooajal, nagu juba eespool mainitud, saavutasid Tänak-Järveoja neljanda koha, kuigi enne sõiduviga ja auto tagaosa purunemist juhiti rallit 6,3 sekundiga Ogieri ees. Ka sellel aastal õnnetult teepeal olnud kivi tabanud Tänak pidi auto teeserva jätma ning eeldatavasti eestlased homsel päeval uuesti ei stardi.

Nii saigi Tänaku õnnetu seeria Portugalis jätku. Kui Sebastien Ogier ja Thierry Neuville sõidavad ralli korralikult ilma suuremate probleemideta lõpuni, käriseb vahe Tänakul MM-sarja liidritega enam kui 30 punkti peale.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles