Nimekas ralliajakirjanik: uut maailmameistrit otsides panen oma raha Tänakule

Ott Tänak ja Martin Järveoja 2018. aastal Argentina MM-rallil.

FOTO: Andre Lavadinho / imago/PanoramiC

Ralliajakirjanik Colin Clark rääkis oma videoblogis «Kitchen Table» taas MM-sarjast ning jõudis kolme tiitlipretendendi plusse-miinuseid vaagides lõpuks selleni, et tänavu on parim võimalus maailmameistriks tulla Ott Tänakul.

«Kolm meest võitlevad tiitli pärast ja ma ei suuda otsustada, kes võidab. Enne Portugali olin kindel, et tiitli võtab tänavugi Sebastien Ogier. Tema suurima konkurendina nägin Ott Tänakut. Ma ei olnud Thierry Neuville'i maha kandnud, aga Tänak oli Argentinas hea ja auto suurepärane. Ka Portugalis alustas ta enesekindlalt ja auto oli kiire,» arutles Clark.

«Neuville on suurim küsimärk. Võib-olla oli tema parim võimalus mullu? Viimati oli ta tühja väravaga silmitsi mullu Soomes, kui Ogier katkestas. Värav oli tühi! Astu vaid maailmameistri saabastesse. Ogier poleks midagi saanud. Aga Neuville komistas tühja värava ees ja ohustas oma löögiga rohkem nurgalippu kui väravat!» tõi Clark tabava võrdluse.

«Ma ei teagi, mis juhtus. Jah, auto ei sobinud ilmselgelt Soome katsetele, aga Neuville ei saanud ka mõtlemist paika. Ta oli nagu jänes autotulede valgusvihus. Mida ma teen, mida ma teen, mul on suurepärane võimalus?! Kõmm – raisus! See oli mullu tema jaoks lõpu algus.»

Thierry Neuville oli Portugalis enesekindlus ise.

FOTO: Global Media Group / Global Media Group/Sipa USA

Kindel löök, pall peaaegu läbi võrgu!

«Portugalis nägime aga hoopis teistsugust Neuville'i. Taas oli ta silmitsi tühja väravaga, kui Ogier katkestas. Mida ta tegi? Lõi palli peaaegu läbi võrgu! 29 punkti võimalikust 30st. Aga ei maksa unustada, et ta juhtis MM-sarja ka Mehhiko ralli eel ja oli teed puhastades tõeliselt suures hädas. Sardiinias on see veel keerulisem,» meenutas Clark.

«Usun siiski, et näeme Neuville'ilt Sardiinias Ogier'-laadset sihikindlust. Viies või kuues koht on parem kui kümnes. Näis, kuidas ta hakkama saab. Edu on korralik, 19 punkti.

Tänak! Ta tundub nii enesekindel, nii tugev, auto tundub kiire... aga kas auto tundub ka vastupidav? See on oluline küsimus. Toyota on ehitanud kiireima auto, selles pole kahtlustki. Aga peame pöörama tähelepanu sellele, mida Latvala on öelnud. Ta sõitis kivi otsa ja kommenteeris: «Peame pärast rallit vaatama, kas see on juhus või on siin midagi enamat.» Natuke kaitses ta oma seljatagust, aga vihjas samas ka mingile nõrkusele,» arutles Clark.

«Ma loodan, et mingit nõrkust pole, sest loodan näha Tänakult kõige silmapaistvamat esitust. Usun, et ta suudab võita allesjäänud rallidest kolm, ehk isegi neli. Ja siis on ta tiitlikonkurentsis,» leidis Clark, ent jõudis siis murekohani.

«Teine pisike näriv kahtlus – mitte hirm, sest see põhineb vaid ühel, Portugalis aset leidnud otsasõidul kividele – on seotud Tänaku otsuste langetamisega. Minu meelest on see paljude sõitjate nõrk koht. Enamasti on nad keskendunud sajaprotsendiliselt täiskiirusega kihutamisele. Vahel tuleb aga langetada otsuseid, mis maksavad sulle sekundi või sekundikümnendiku.

Neid on raske teha, sest autod ja sõitjad on nii võrdsed. Kõik rihivad kiireimat sõidujoont. Sel katsel oli sõidujoones hiiglaslikud kivid ja ta nägi neid kaugelt. Aga ta on ise öelnud, et otsustas neist ikkagi üle sõita.

Video näitab, et auto all oleks nagu pomm plahvatanud. Sädemeid lendas, auto kerkis kõrgele õhku nagu Hollywoodi filmis ja oligi kõik. On mu mure mõistlik? Vaevalt, aga see on asi, millel tasub silma peal hoida. Ta tegi vale valiku ja maksis selle eest kõrget hinda,» võttis Clark Portugalis nähtu kokku.

Kes on MM-tiitli soosik?

«Eelmine aasta oli suurepärane, aga tänavune tuleb veel põnevam. Minu soosik on ikka Ogier, aga arvan, et ta peab hooaja teisel poolel suhtumist muutma. Me pole veel näinud, kuidas ta endast kõik välja paneb nagu Volkswageni aegadel. Kõik on olnud mõõdukas, sest nii võitis ta ka mullu. Kui teel on kivid, püüab ta neist mööduda, rasketes oludes kergitab pisut jalga gaasipedaalilt. Kohati on ta aga olnud liigagi ettevaatlik.

Võib-olla peab ta ajuti sellest loobuma, sest teised kaks ähvardavad temast mööduda ja kaugusesse kaduda. Ogier'd maha kanda oleks samas rumalus. Kas ta on sarja kiireim mees? Ma pole kindel. Aga ta on kindlasti parim sõitja.

Kes siis võidab? Raske öelda. Aga otsustavaks võivad saada abimehed ehk tiimikaaslased. Minu arust võitis Ogier mullu tiitli seetõttu, et tal oli Tänaku näol parim tiimikaaslane. Portugali punktikatsel suutis Hyundai sättida kaks oma meest Ogier' ette ja ta punktidest ilma jätta. Võiduks vajab Ogier veel rohkem abi Suninenilt ja Evansilt. Keegi peab Neuville'ilt ja Tänakult punkte röövima,» rõhutas Clark meeskondade teiste-kolmandate sõitjate osatähtsust.

Portugalis teisena lõpetanud Elfyn Evans peab edaspidigi head hoogu näitama, et Sebastien Ogier'le abiks olla.

FOTO: Andre Lavadinho / imago/PanoramiC / Scanpix

Tänakust sai Toyota mitteametlik esinumber?

«Tänak on minu arvates nüüd Toyota esisõitja. Küsisin selle kohta otsesõnu Tommi Mäkinenilt ja ta ütles, et selle otsustavad sõitjad. Aga praegu tundub, et Tänakuga on Toyotal parim võimalus maailmameistriks tulla. Lappi ja Latvala on väga tugevad abimehed,» märkis Clark.

«Kuid Neuville'il on Mikkelsen ning elu hooaega tegev Sordo ja Paddon. Võib-olla on Hyundai õlgadel sel hooajal suurim surve – nad peavad emma-kumma tiitli ära tooma. Selleks vajab Neuville aga kõigil rallidel kaaslaste tuge. Nii et tiitli saatust ei pruugi otsustada esikolmik, vaid hoopis järgnev seitsmik: kolm meest Hyundais, kaks Toyotas, kaks M-Sportis.

Kellele ma siis oma raha paneksin? Tänakule! Mulle tõesti meeldib see, mida ta tänavu teeb. Ta on rahulik, enesekindel, kiire, isegi natuke ülbe... aga väga meeldival moel. Ta peab Sardiinias võitma. Kui ta seda suudab, on ta jälle mängus. Kui mitte, siis vaatame pärast seda rallit, mis saab. Jah, ta on liidritest veidi maas, aga minu arvates on tal kõik olemas, mida tiitli võitmiseks vaja,» võttis Clark kogu jutu kokku.

Tagasi üles