Statistika: Kris Meeke tegi sõiduvea pea igal teisel rallil

Aleks Lesk
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kris Meeke
Kris Meeke Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Eile õhtul tuli Citroeni tehasemeeskond küllaltki ootamatult välja avaldusega, et Kris Meekel on selleks hooajaks oma sõidud Citroeni ridades sõidetud. Põhjuseks liigne autode lõhkumine. Sel puhul vaatame üle kõik Meeke'i katkestamised ja juhtumised terve tema karjääri vältel.

Meeke alustas oma MM-karjääri juuniorite sarjast, nagu paljudele sõitjatele kohane. Põhja-iirlane sõitis JWRC-sarjas kaasa hooaegadel 2003-2006. Parimal hooajal oli ta JWRC arvestuses kolmas, aastatega korjas ta ka kolm klassivõitu.

Õige võimaluse sai Meeke aastal 2011, kui WRC sarjaga ühines Mini, mille üheks sõitjaks osutus justnimelt põhja-iirlane. Kaardilugejana tuli tema kõrvale Paul Naggle. Oma debüüdi tegi Meeke Sardiinias, kus tuli kohe katkestada väljasõidu tõttu, superrallis jätkates hakkas autot kimbutama tehniline probleem ja nii saadi ka lõpptulemusse kirja katkestamine. Ka järgnevad rallid Soomes ja Saksamaal jäid pooleli just tehnilistel põhjustel.

Meeke oma esimesel hooajal MM-sarjas. Suurem osa hooajast läks tehniliste probleemide nahka. 
Meeke oma esimesel hooajal MM-sarjas. Suurem osa hooajast läks tehniliste probleemide nahka. Foto: LIONEL CIRONNEAU / AP

Prantsusmaa rallil sai Meeke hakkama oma esimese tõsise väljasõiduga, kui keeras auto üle katuse, alla kuristikku auto õnneks ei kukkunud, puud pidasid auto kinni. Kaks viimast rallit õnnestus Meeke'il lõpetada, nii jäi esimese hooaja saldoks kaks lõpetamist kuuest rallist.

2012. aasta jättis Meeke vahele, aga juba 2013. aastal sai ta taas WRC-auto rooli kaheks ralliks Citroeni meeskonnas. Meeke ei suutnud siiski autoga kiiresti sinapeale saad ja Soomes katkestati kuulsal Ouninpohja kiiruskatsel väga efektse katusega. Sama joont jätkati ka Austraalia rallil, kus auto suudeti lausa seitse korda üle katuse keerata. Nii oligi Põhja-Iirlase hooaeg lõppenud – kahest rallist kaks katust, ei ühtegi lõpetamist ja kokku kümme tiiru üle katuse.

Vaatamata sellele sai Meeke 2014. aastaks põhisõitja koha Citroeni võistkonnas ja tegi kaasa kogu hooaja. Hooaja algus oli lootustandev, sest Monte Carlo rallil lõpetati poodiumi viimasel astmel. Sealt edasi läks jälle keerulisemaks, Rootsis sõideti lumevalli, Mehhikos sõideti ratas alt ära, Portugalis käidi üle katuse Elfyn Evansiga samas kohas. Kusjuures kaardilugeja Nagle hoiatas Meeke'i vaid kümme sekundit enne väljasõitu, et see on see sama ohtlik koht, kus waleslane välja sõitis.

Kris Meeke - Paul Nagle Austraalia rallil 2014. Kogu hooaeg nii lennukaks ei kujunenud ja nii lõpetati hooaeg seitsmenda kohaga.
Kris Meeke - Paul Nagle Austraalia rallil 2014. Kogu hooaeg nii lennukaks ei kujunenud ja nii lõpetati hooaeg seitsmenda kohaga. Foto: WILLIAM WEST / AFP

Kuigi hooaja jooksul õnnestus koguda veel kolm poodiumit, jättis musta varju hooajale pigem ette tulnud eksimused. Teelt käidi väljas Poolas, Saksamaal sõideti autol ratas alt ära viimasel päeval, olles teel esimese võidu suunas. Kataloonias ja Walesis suutis Meeke niimoodi rajalt väljas käia, et lõhkus kaks rehvi korraga, Kataloonias tuli selle tõttu koguni katkestada, sest kaasas oli vaid üks varurehv. 2014 hooaja kokkuvõttes lõpetas Meeke ilma probleemideta kuus rallit 13-st ja tasuks hooaja kokkuvõttes seitsmes koht.

2015. aasta oli põhja-iirlase karjääri senimaani edukaim aasta. Lõpetada suudeti kõik rallid, aga probleeme jagus siiski siia-sinna. Probleemideta tuldi lõpuni kuus rallit. Monte Carlos, Sardiinias ja Soomes sõitis Meeke välja ja lõhkus auto vedrustuse. Mehhikos lõhuti samuti väljasõiduga autot piisavalt, et päev tuli katkestada, autost saadi jagu ka Saksamaal. Kõige eriskummalisem väljasõit leidis aset Poola rallil, kus Meeke suutis auto üle katuse keerata juba testikatse esimeses kurvis!

Kris Meeke'i efektne väljasõit 2015. aasta Sardiinia MM-rallil. Kuigi Meeke tegi oma läbi aegade edukaima hooaja, ei olnud just selliste vahejuhtumite pärast Meeke'il hooaja kokkuvõttes kõrgetele kohtadele asja.
Kris Meeke'i efektne väljasõit 2015. aasta Sardiinia MM-rallil. Kuigi Meeke tegi oma läbi aegade edukaima hooaja, ei olnud just selliste vahejuhtumite pärast Meeke'il hooaja kokkuvõttes kõrgetele kohtadele asja. Foto: Twitter.com

Positiivse poole pealt oli tal kaasa võtta elu esimene võit WRC-sarjas, mis tuli Argentinast. Hooaja kokkuvõttes saadi viies koht, aga ilma väljasõitudeta oleks võinud Meeke välja sõita ka koha esikolmikus.

2016. aastal tegi Citroen kaasa pooliku hooaja, Meeke startis seitsmele rallile, millest võitis kaks: Soome ja Portugali. Sõiduvea tõttu tuli katkestada vaid Korsikal, aga auto suudeti üle katuse keerata ka Kataloonias, kus lõpuks mootoriprobleemide tõttu katkestati. Suurem osa hooajast keskenduti aga auto arendusele, et uuel hooajal edukad olla.

Aga uus hooaeg tuli Meeke'i jaks läbi aegade kõige hullem. 12-st rallist lõpetati ilma väljasõitudeta vaid neli rallit! Hooaeg algas Monte Carlos väljasõiduga, kuigi jätkati superralli süsteemis, tuli lõpuks ikkagi katkestada, sest ülesõidul servisparki tehti tavaliikluses avarii. Rootsi rallil sõideti samuti välja, aga enim kõneainet pakkus Mehhiko ralli, mille Meeke ja Nagle võitsid. Nimelt olid mehed pikalt rallit juhtimas, kui sõideti viimase katse viimasel kilomeetril teelt välja pargitud autode vahele. Õnneliku juhusena jäi auto terveks.

Kris Meeke'i avarii Sardiinia MM-rallil 2017. Sellel aastal põhja-iirlane oma võimalust Sardiinias kaasa sõita ei saagi.
Kris Meeke'i avarii Sardiinia MM-rallil 2017. Sellel aastal põhja-iirlane oma võimalust Sardiinias kaasa sõita ei saagi. Foto: Twitter.com

Edasine hooaeg lühidalt kokku võttes oli masendav: Korsikal tehnilised probleemid, Argentinas keerati auto karmilt üle katuse kahel päeval järjest, Portugalis lõhuti vedrustus. Sardiinias keerati auto üle katuse nii, et turvapuur sai kahjustada. Saksamaa rallil sõideti ratas alt ära esimesel lühikesel publikukatsel, Austraalias lõhuti vedrustus. Ilma probleemideta lõpetati vaid 25% rallidest. MM-sarja kokkuvõttes lõpetati taas seitsmenda kohaga.

Paljude jaoks oli üllatus juba siis, et Meeke jätkas ka sellel aastal. Aga ka see aasta ei olnud palju erinev: Rootsis sõideti teelt välja, Korsikal tehti samuti suurel kiirusel veidi enne ralli lõppu avarii ja viimase piisana karikasse oli nüüd Portugalis toimunud suur väljasõit.

Kris Meeke'i Citroen pärast Portugali ralli 12. kiiruskatsel tehtud avariid.
Kris Meeke'i Citroen pärast Portugali ralli 12. kiiruskatsel tehtud avariid. Foto: twitter.com/OfficialWRC

Meeke on oma karjääri jooksul lõpetanud 59-st rallist 41, kuid sinna hulka on loetud ka need rallid, mida ta on jätkanud superralli süsteemis. Sõiduvigade tõttu on Meeke ära rikkunud kokku 26 rallit, mis tähendab, et ligi 45% alustatud rallidest. Selle statistika põhjal tundub Citroeni otsus Kris Meeke vallandada igati loogiline. Samas loodab suurem osa rallifänne, et Meeke leiab endale uueks hooajaks siiski koha mõnes tehasemeeskonnas. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles