Miks valisid Toyota ja Mäkinen koostööpartneriks Märtini?

Andres Vaher
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Markko Märtin.
Markko Märtin. Foto: LIIS TREIMANN / PM/SCANPIX BALTICS

Suurele autotootjale Toyotale on äärmiselt oluline ka Jaapani sõitjate koolitamine. Selle tarbeks on välja töötatud üsna keeruline süsteem: arenguprogrammi valitud piloodid Takamoto Katsuta (25) ja Hiroki Arai (30) esinevad MM-etappidel küll Tommi Mäkineni Racingu värvides, kuid reaalselt sõidutab neid Markko Märtini meeskond MM-Motorsport.

 Ehk teisisõnu: Toyota ja Mäkinen ostavad Märtinilt allhankena teenust. Et pilt oleks veel kirjum, pole Nipponimaa poegade istumise all sugugi Toyotad, vaid Ford Fiesta R5 masinad.

«Kuna meil endil R5 autot pole, lahendasime olukorra sel moel,» selgitas Mäkinen.  «Valisime Markko, sest tal on piisavalt kogemusi ja teadmisi nii endise tippsõitja kui ka tiimijuhina, samuti sobivad autod.»

Katsuta ja Arai on endiste rallimeeste pojad. Iseäranis tuntud oli Toshi Arai, kes osales 86 MM-rallil, jõudis Subaru tehasemeeskonda ja tuli kahel etapil neljandaks. Tänavu pani endast aga kõvasti rääkima Katsuta-juunior, kes võttis Rootsi rallil WRC2-sarjas koguni üldvõitu.

Korsikal ja ka Portugalis jäädi poodiumist kaugele ning Mäkinen ütles tuleviku kohta: «Ideaalis on programmi eesmärk kasvatada üks Jaapani piloot tehasemeeskonna vääriliseks. Aga oleme kannatlikud, ootame ja vaatame. Võtame aasta korraga. Palju sõltub ka Toyota tehase tahtest ja võimalustest.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles