Galerii: vana arm ei roosteta? Olümpiavõitja Veerpalu tuli ralliparki WRC-autosid kaema

E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Rally Estonia Otepääl asuvas hooldusalas käib homme algava ralli eel pinev töö, millele tuli pilku peale heitma ka olümpiavõitja ja praegune suusatreener Andrus Veerpalu koos perega. 

Veerpalu on isegi Rally Estonial «osalenud» - ta istus 2010. aastal Mitsubishi WRC-auto kõrvalistmel. Siinkohal meenutus kaheksa aastat tagasi ilmunud loost: 

See, et ralliauto kõrvalistmel sõitmine pole mingi naljategu, sai selgeks juba siis, kui Veerpalu pidi allkirjastama paberi, kus võttis võimaliku õnnetuse korral vastutuse endale ning kinnitas, et istub autosse vabatahtlikult. Lisaks tuli jätta inimese nimi ja telefoninumber, kuhu õnnetuse korral teatada.

Veerpalu on üldsuse silmis kogunud kuulsust oma hiilgavate suusasõitudega, ent kitsam seltskond teab teda ka kui kiiret autosõitjat. Päris ralliautos polnud ta aga enne kolmapäeva istunud, sõitmisest rääkimata. Läti praeguse parima rallimehe Ivars Vasaraudzise kõrval äkilises WRC-autos läbitud kilomeetrid avaldasid talle igatahes sügavat muljet.

Hirmu ei paistnud ta tundvat – autost välja ronides püsis ta näol suusavõitude-järgsetest intervjuudest tuttav naeratus. «Nii võimsate asjadega sõitmise kogemus mul puudus,» õhkas ta ning ülistas võimsa kiirenduse kõrval WRC-masinale omast äkilist pidurdust. Paaris kohas tekkis Veerpalul ka tunne, et auto rattad rebisid end maa küljest lahti.

Tavaliselt sõnaaher ja oma tunnete väljendamiseks sõnu otsiv mees oli tavapäratult jutukas ning tema olekust õhkus rõõmsat õhinat. Lõuna-Eesti teedel kihutamine tekitas temas ilmselt korraliku koguse adrenaliini ning korduvalt lipsas üle tema huulte lause: «Võimas ja fantastiline tunne!»

Sõidu eel küsiti Veerpalult lõõpivalt, kas mähkmed on igaks juhuks kaasas. Suusamehe sõnul polnud asi küll nii hull, kuid kitsal metsavaheteel kihutades aknast mööduvaid puid vaadata olnud ikkagi päris jube.

«Väga pikalt poleks enam soovinud sõitu jätkata,» möönis ta. «Püüdsin enamiku ajast vaadata teed, kuid huvitav olnuks jälgida ka rallimehe sõiduvõtteid. Niipalju sain aru, et kõik käis hästi järsku, ning vahepeal tekkis küsimus, kuidas ta sõidu ajal kõike jõuab. Samas polnud liigutustes rapsimist.»

Veerpalu tunnistas, et kui tee on pikalt ette näha ning kõik tundub turvaline, proovib ta vahel ka ise oma autot kurvis külglibisemisse lasta ning nooruses on masin mõnikord ka päris risti läinud. Samas peetakse suusaringkondades teda turvaliseks roolikeerajaks.

«Nii turvaline kui Vasaraud­zis ma küll ei ole,» leidis ta. «Kogemused tulevad sellest, et olen tihti ja palju roolis ning sõites ju ikka proovid, kuidas sõiduk ühes või teises olukorras käitub.»

Norra kunagine suusastaar Thomas Alsgaard proovis pärast karjääri lõppu ka sportlikku rallit. Veerpalu ei kavatse aga kunagise kolleegi jälgedes astuda. Ta viitas rallispordi kulukusele ning nentis, et küllap oli norralane kõvem mees ning suutis suusatamisega rohkem raha kokku kühveldada.

Kuid alternatiiviks võiks ju olla rahvaralli. «Kui oled juba WRCga sõitnud, siis vist enam tavalise masinaga ei tahaks rallit sõita,» tõrjus Veerpalu ka selle võimaluse.

***

Veerpalu tegi Eesti rallimeestega ka Rally Estonia eel koos trenni ning nagu näha, jäi ta kaardilugeja Martin Järveojale mäkkejooksus alla. «Olen üsna kindel, et ta ei andnud endast sada protsenti,» tõdes Järveoja.

Rally Estoniale antakse pidulik start reede õhtul, esimene katse algab laupäeva hommikul kell 8.18. Postimees.ee ja Kanal 12 näitavad ralli 16 kiiruskatsest kuut otsepildis.

Tagasi üles