Pahane Ogier kirus M-Spordi masinat: me ei suutnud mitte kellegagi võidu sõita (1)

Aleks Lesk
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebastien Ogier ja Julien Ingrassia
Sebastien Ogier ja Julien Ingrassia Foto: Markku Ulander / AP

Sel nädalavahetusel Soomes peetud autoralli MM-etapi võitsid kindlalt Ott Tänak ja Martin Järveoja. Ootamatult aeglased olid aga M-Spordi meeskonna sõitjad, kes ei suutnud kogu ralli jooksul head kiirust näidata. 

M-Spordi piloodid Sebastien Ogier, Teemu Suninen ja Elfyn Evans ei saanud kolme peale Soomest ühtegi katsevõitu. Parimana lõpetas Ogier ralli viiendal kohal, kusjuures sai prantslane selle koha tänu meeskonna korraldustele. Nimelt hilines Suninen meelega ajavõtupunkti, et saada trahvi ja lasta Ogier mööda. Suninen lõpetas ralli kuuendana, Evans oli seitsmes.

«See oli täielik pettumus, et meil terve nädalavahetuse jooksul mitte mingisugust kiirust ei olnud. Tulime siia suurte ootuste ja lootustega, et suudame Toyotaga võidu sõita, aga me lõpetasime hoopis paremusjärjestuse lõpus. Me ei suutnud mitte kellegagi võidu sõita,» rääkis Ogier Autosport.com'ile. 

«See ei ole mingi pisikene mure. Eelmisel aastal me kõik kolm sõitjat suutsid Soomes olla tõeliselt kiired. Kuigi ma sõitsin varakult teelt välja, tõestasin ma ka siis oma katseaegadega oma suurepärast kiirust. Auto oli siis tõeliselt kiire,» võrdles pettunud Ogier eelmist hooaega käimasolevaga.

Ogier' sõnul on uue Fiesta põhiline probleem see, et autol puudub pidamine. Prantslase Ford sai enne Soome MM-rallit uuendused aerodünaamika osas ning lisaks sellele lubas meeskond Ogier'l kasutada tavapärase Reigeri vedrustuse asemel Sachsi toodangut. 

Nimelt sõitis prantslane Sachsi firma vedrustusega aastal 2014, kui ta Volkswageniga Soome MM-ralli võidu võttis. «Vedrustus ei mänginud siin mingisugust rolli, vahet ei ole millise firma toodanguga ma sõitnud oleks,» jäi Ogier oma otsusele kindlaks.

«Mina arvan, et probleem on siiski meie uues aerodünaamikas, see ei aita meid piisavalt. Kogu meeskond oli nädalavahetuse jooksul aeglane, nii et pole vahet kas tegu on uue või vana aerodünaamikaga. Mul oli vaja tõsiselt võidelda, et auto tee peal hoida. Ma arvan, et me peame pidamise osas midagi ette võtma,» rääkis Ogier.

«Vaadake Toyotat, see näeb nii kergelt juhitav ja stabiilne välja! Toyotadel on selgelt rohkem pidamist igas kurvis. Me teadsime, et Toyota on siin kiire, aga ka Citroen oli sellel nädalavahetusel ootamatult kiire. Me lootsime, et oleme nendele palju lähemal kui reaalsuses tulemus oli. Nüüd pöörame pilgud järgmiste etappide poole ja loodame parimat,» rääkis Ogier lõpetuseks.

M-Spordi pealik Malcolm Wilson oli tulemuses selgelt pettunud, kuid leidis ka veidi positiivsust: «Me saime aimu, milliste kohtade pealt me suudame teiste masinatele veidikene lähemale saada. Soovime olla võimalikult kiired ja me oleme valmis selle nimel tööd tegema. Ainus asi, mida me ei plaani teha, on paanitsemine. Selleks ei ole hetkel absoluutselt põhjust.»

Järgmine autoralli MM-etapp sõidetakse augustis Saksamaa asfaltteedel. 

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles