Mads Östberg: loodan, et tänu Soome rallile saab minust taas täiskohaga sõitja

Aleks Lesk
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mads Östberg
Mads Östberg Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Mads Östberg esines Soome MM-rallil üllatuslikult hästi ning suutis viimastel katsetel suurepärast kiirust näidates tõrjuda koduteedel sõitnud Jari-Matti Latvala rünnakud, tänu millele võttis norrakas Ott Tänaku järel teise koha. Östberg ise loodab, et tänu sellele rallile on ta uuel hooajal taas täiskohaga piloot.

Mads Östberg oli ainuke sõitja Soome kiiretel teedel, kes suutis pakkuda Ott Tänakule konkurentsi. Reedesel päeval startis ta rajale küllaltki tagant, mis tagas puhtama tee ja tänu sellele asus ta mitmel korral ka rallit Tänaku ees juhtima. Võrdsete tingimuste puhul laupäeval ja pühapäeval oli Tänak selgelt kiirem. Östberg ise ei suutnud laupäeval ja pühapäeval pidamist leida, kuid vaatamata sellele sõitis ta välja häid aegu.

«Ma ütleksin, et see on kõige tähtsam asi mis ma elus teinud olen. Ma loodan, et see toob mind tagasi täiskohaga WRC sarja sõitjaks. See on olnud pikk tee ja ma olen teinud meeletult tööd selle nimel, et ühel päeval taas tipus võidelda,» rääkis Östberg Autosport.com'ile.

Aastatel 2014 ja 2015 oli Östberg Citroni meeskonna liige. Nendel hooaegadel sai ta kokkuvõttes vastavalt 5. ja 4. koha. Kokku korjas ta kahe hooajaga seitse poodiumit. Aastaks 2016 liitus ta M-Spordiga, kus norrakas enam kiirust ei leidnud ning hooaja lõpetas ta alles seitsmenda kohaga.

«Ausalt rääkides oli 2016. aasta minu karjääri madalpunkt aga olin juba eelmise aastaga taas rahul. sain aru, kui keeruline on tipus olla ning tänu sellel hakkasin autorallit uut moodi austama. Kodus istudes sain aru, kui palju autoralli minu jaoks tähendab. Kui sul on midagi ning ühel hetkel seda enam pole, teeb see hirmsat moodi haiget. See andis mulle tõuke hakata uuesti tagasi tippu ronima,» rääkis Östberg.

2017. aastal osales ta valitud etappidel erasõitjana täielikult oma rahade eest. Autoga varustas rallisõitjat siiski M-Sport ning lisaks sellele pakkus ka omapoolset hooldust. Enamus rallisi kus Östberg osales toimusid kodumaal. Selle hooaja alguses sai ta võimaluse sõita Citroeni meeskonnas Rootsi ralli ning hiljem kutsuti ta asendama vallandatud Cris Meeke'i kogu järgnevaks hooajaks.

«Mul tekkisid omad võimalused ja ma suutsin need ära kasutada, tunnen enda üle uhkust. Minu jaoks on see tavaline olla tagasi Citroenis, see on minu jaoks nagu kodu,« rääkis Östberg ja lisas: «Kui Argentinas tuli kasutusele uus tagageomeetria, siis ei saanud ma väga vahest aru. Nüüd kui ma Soomes autosse istusin ja uue esigeomeetriaga sõita sain, ütlesin peale esimesi kilomeetreid meeskonnale, et see on parim auto, millega ma Soome rallil osaleda olen saanud.»

«Me tulime Soome rallile ideega võidelda neljanda koha eest. Arvasime, et Toyota on meist liiga palju ees. Nemad said Soome jaoks testida umbes 20 päeva ja meie kolm. See oli imeline tunne, kui selgus, et suudame nendega võidu sõita. Ma sõitsin oma elu parimad kiiruskatsed Jari-Matti Latvalaga teise koha eest võideldes,» lisas Östberg.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles