Kajastust toetab:
Etapid: Monte carlo / Rootsi / Mehhiko / Korsika / Argentiina / Portugal / Sardiinia / Soome / Saksamaa / Türgi / Suurbritannia / Hispaania / Austraalia

Eksmaailmameister Solberg tahab autoralli MM-sarja naasta

E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Petter Solberg ja Chris Patterson 2012. aastal Korsika MM-rallil.

FOTO: PATRICK HERTZOG / AFP / Scanpix

2003. aastal autoralli maailmameistriks kroonitud Petter Solbergi startimine oktoobris peetaval Hispaania MM-rallil tundub üha tõenäolisem. Norralasest võib saada Volkswageni tehasemeeskonna sõitja, kui tootja uue Polo GTI R5 autoga järgmise kuu lõpus rajale tuleb.

Volkswagen debüteerib pärast paariaastast vaheaega MM-sarjas oktoobri lõpus peetaval rallil ning teatas äsja, et ühe auto rooli keerab 2016. aastal M-Sportis täishooaja kaasa teinud prantslane Eric Camilli, vahendab Autosport. Solbergil on aga Volkswageniga tihedad sidemed, sest ta kihutab nende autoga rallikrossi MM-sarjas. Samuti testis ta aasta algul uut Polo GTI R5-e, läbides Rootsi teedel mitusada kilomeetrit.

«Ma ei tahtnud tol päeval autost välja tulla. Oli fantastiline taas ralliauto roolis istuda, ja see on lisaks veel niivõrd hea auto – tasakaalus ja ülimõnusa juhitavusega,» kiitis ta toona Autosportile. 43-aastane norralane võistles MM-sarjas viimati 2012. aastal Fordiga ning siirdus siis rallikrossi, võites sealgi kaks MM-tiitlit.

«Jah, keskendun põhiliselt rallikrossi MMile, aga rallisse naasmine oleks midagi erilist. Mulle meeldib Hispaania, kus asfalt vaheldub kruusaga, olen sellistel rallidel alati kiire olnud,» kiitis norralane.

Kui plaan teoks saab, näeks Hispaanias rajal korraga mitut legendi, siis Citroënil võistleb taas üheksakordne ralli maailmameister ja praegu Solbergilt rallikrossi MM-sarjas mõõtu võtteb Sebastien Loeb. Prantslane on tänavu kaasa teinud juba Mehhikos, kus lõpetas viiendana, ning Korsika rallil, kus sõitis avapäeval teelt välja ja sai lõpuks superralli süsteemis jätkates 14. koha.

Volkswagen plaanib sel hooajal uue Pologa WRC2 klassis osaleda vaid Hispaanias, seejärel hakatakse autosid tarnima erameeskondadele. Tiim valitses MM-sarja aastatel 2013-16, ent otsustas siis tänavaautode ümber puhkenud heitgaasideskandaali tõttu ootamatult sarjast lahkuda.

Tagasi üles