Statistikapomm: WRC paljakskoorituna ehk ühe rallitiimi anatoomia

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hyundai garaaž-maja püstitamiseks peavad 16 inimest 4-6 päeva vaeva nägema.
Hyundai garaaž-maja püstitamiseks peavad 16 inimest 4-6 päeva vaeva nägema. Foto: Hyundai Motorsport GmbH

Rallirekka veereb järjekordse piiripunktini ja tiimi logistikajuht närib ajakaole mõeldes küüsi, et toll ei hakkaks ükshaaval läbi vaatama 900 erinevat detaili, mida masin WRC-ralli stardijoonele veab. Ja nii 13 korda hooajas. Telegraph võttis üksipulgi ette, kui palju Hyundai rallitiimis igal võistlusnädalavahetusel inimesi ja masinaid tööl on.

Masinavärk

  • 3 Hyundai i20 Coupe WRC võistlusautot
  • 3 autot legendi kirjutamiseks
  • 4 veokit
  • 4 abiveokit
  • 2 kaubikut raja kirjutamisel ekipaažide teenindamiseks
  • 13 autot tiimiliikmete sõidutamiseks
  • 7 sõidukit külaliste sõidutamiseks
  • 10 veokit tiimi mobiilse garaaž-maja vedamiseks (450 ruutmeetrit, ülespanekuks kulub 4-6 päeva, demonteerimiseks 3 päeva)
  • 2 toitlustusveokit

Inimtööjõud

  • 3 võistlusekipaaži (sõitja ja kaardilugeja)
  • 1 meeskonna juht
  • 1 meeskonna mänedžer
  • 1 meeskonna koordinaator
  • 1 rajakirjutamise ja ilmavaatlejate koordinaator
  • 1 sõitjate abiline
  • 2 PR-inimest
  • 2 turundusinimest
  • 1 füsioterapeut
  • 3 üldiselt autoga tegelevat inseneri
  • 3 andmeanalüüsiga tegelevat inseneri
  • 2 mootoriga tegelevat inseneri
  • 3 peamehaanikut – üks auto kohta
  • 20 mehaanikut
  • 5 ilmavaatlejat
  • 1 ilmaennustusekspert Meteo France’ist
  • 3 legendi koostamisel töötavat mehaanikut
  • 8 veokijuhti
  • 16 ehitajat tiimi maja püstipanekuks ja lahtimonteerimiseks

Lisaks veel Lõuna-Koreast kohale sõitnud tähtsad tegelased ja toitlustustöötajad.

Lisainfo

  • Hyundai aastaeelarve olevat umbes 67,5 miljonit eurot. Kuuldavasti saab WRC-sarja pisim tiim, M-Sport, hakkama kaks korda väiksema summaga.
  • Kui i20 WRC võistlusmasina kohta pole täpset hinda avalikustatud, siis Telegraph toob välja, et Ford Fiesta WRC maksab 760 000 eurot, Citroen C3 WRC jääb 900 000 euro kanti.
Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles