Sel nädalavahetusel on kavas autoralli MM-sarja eel-eelviimane etapp Walesis. Muidu on ralli nagu ralli ikka, aga esimest korda pärast Power Stage’i süsteemi juurutamise selle kümnendi algul ei püüa sõitjad lisapunkte mitte võistluse viimaselt katselt, vaid 14,76 km pikalt Gwydiri katselt, mis on kavas pühapäeva hommikul.
Mida toob kaasa Walesi ralli suur uuendus? (2)
Et punktikate ei lõpeta rallit, vaid on kavas pühapäevase teise katsena, siis milliseid muutuseid see vangerdus endaga kaasa toob?
Esiteks on oluliselt erinev stardijärjekord. Kui tavapäraselt tõstetakse viimaseks katseks sõitjad nii ümber, et esmalt tulevad starti mõned WRC2-masinad, siis katkestanud ja rajale naasnud WRC-autod ja alles siis ralli pööratud paremusjärjestuses WRC-tipud, siis Walesis seda ei näe. Rajale minnakse nii nagu ikka pühapäeviti: esmalt pööratud järjestuses ässad siis varem katkestanud WRC-mehed ja lõpuks terve ülejäänud võistlejaterodu.
Teiseks ei tähenda Power Stage’il esiviisikusse sattumine, et sõitja ka reaalselt lisapunktid kätte saab. Ralli lõpuni on selleks hetkeks veel kolm kiiruskatset ja piloodid peavad ka need turvaliselt läbima. Kui keegi katkestab, siis teenib punktilisa katsel kuuenda aja teeninud mees jne.
Vajadus üldse hakata pühapäevase ajakavaga mängima tekkis siis, kui Walesi ralli korraldajad soovisid võistluse lõpetada Great Orme Llandudno katsega, mis pakub maalilisi vaateid ja lõppeb linnasüdames. Tegu on aga asfaldikatsega, samas kui enamik rallist sõidetakse mullal või mudas ja seetõttu nõudsid MM-sarja korraldajad, et Power Stage oleks sarnasem ülejäänud rallile. Kompromissina liigutatigi punktikatse varasemaks ja päev lõppeb ikkaga korraldajate plaani järgi.