Statistikapomm: kas Tänak kordab saavutust, mida on sel kümnendil suutnud vaid Ogier ja Loeb? (1)

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak ja Martin Järveoja.
Ott Tänak ja Martin Järveoja. Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Täna saab stardi 74. Suurbritannia ralli, mis kuulus MM-kalendrisse esmakordselt aastal 1973 – koos Soome ralliga ollakse 45 hooajaga rekordihoidjad. Need on võistluseelsed faktid ja numbrid.

Võistlust on võrreldes mullusega toodud kalendris kolm nädalat varasemaks, mis peaks tähendama paremaid tingimusi, vähem muda ja udu. Teoorias. Praktikas on Walesi ilm nii riukalik, et sajaprotsendilise kindlusega ei saa midagi väita.

Wales on ralli koduks olnud aastast 2000 ja iga aasta toob see kohalikule majandusele käivet ligikaudu 10 miljonit eurot.

MM-sarjas tuleb starti 60 ekipaaži. Koos kohalike meistrivõistlustega näeb võistlemas 150 autot – soovijaid oleks rohkemgi, aga see on korraldajate seatud maksimum.

Rallil on ametis 1800 vabatahtlikku rajajulgestajat.

Ralli jooksul läbitakse sõitjate poolt 1401,36 kilomeetrit, neist 318,34 võistluskiirusel. Kiiruskatseid on kavas 23.

Suur osa katseid on tänavuseks aastaks ümber tehtud, sest esimest korda ajaloos tohib Ühendkuningriigis kasutada rallisõiduks avalikke teid. Uueks publikukatse asukohaks on vana kildikarjäär.

Seadusemuudatus tähendab, et varasemad Brenigi ja Alweni katsed on kokku liidetud 29,13 kilomeetrit pikaks uueks kiiruskatseks, mis on ralli pikim.

Walesi ralli on tuntud, kui ajaliselt MM-sarja üks kurnavamaid. Laupäeval algab masinate hommikune teenindus 5.30 (!) hommikul ja päeva kestvus on kokku 14 tundi.

Walesi ralli oli esimene, mis pidas WRC-sarjas kiiruskatse siseruumides – 2005. aastal toimus publikukatse Cardiffi Millennium Stadiumi katuse all.

Deeside'is Toyota tehase territooriumil asuva ralliargu püstipanekuks kulub 384 töötundi.

Sõitjatel on valida 28 keskmise ja 16 pehme seguga rehvi vahel.

Suurbritannia rallil on kolm neljakordset võitjat: Hannu Mikkola, Petter Solberg ja Sebastien Ogier. Kokku on alates 1973. aastast olnud võistlusel 21 erinevat võitjat.

Elfyn Evansi mullune võit oli 14. triumf Fordile.

Dmacki rehvidel kihutanud Evans murdis ühtlasi Michelini võitudeseeria, mis oli 92 rallit pikk.

M-Sporti meeskonna jaoks oli üldse mullune ralli väga meeldiv, sest kui Ott Tänak punktikatse finišisse jõudis, kindlustas ta tiimile võistkondlikku MM-tiitli, Ogier individuaalse esikoha ja Evans siis koduralli võidu.

Tänavu jahib Ott Tänak oma neljandat järjestikkust rallivõitu. Sel sajandil on sellise saavutusega hakkama saanud vaid Mikko Hirvonen - 2009 - Sebastien Ogier - 2013 ja 2016 - ning Sebastien Loeb. Üheksakordsel maailmameistril Loebil ei piisanud seejuures kunagi neljast rallivõidust, sest 2005 võitis ta jutti kuus, 2006, 2008, 2009 ja 2012 viis rallit.

Tänud tähelepanelikule lugejale, kes juhtis tähelepanu, et nimekirjast oli puudu soomlane Hirvonen, kes võitis jutti Kreeka, Poola, Soome ja Austraalia rallid!

1932. aastal toimunud esimese Suurbritannia ralli võitis kolonel A. H. Loughborough Lanchester 15/18 roolis. Kokku oli stardis 341 (!) võistlejat.

Lanchester 15/18
Lanchester 15/18 Foto: Repro
Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles