Toyota järgmine WRC-hooaeg saab suure tagasilöögi (1)

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Korsika ralli on FIA nõudmisel ka tuleval hooajal MM-kalendris ja seetõttu kaotab Toyota koduetapi.
Korsika ralli on FIA nõudmisel ka tuleval hooajal MM-kalendris ja seetõttu kaotab Toyota koduetapi. Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Rahvusvaheline Autoliit FIA avaldab WRC-sarja korraldajatele survet, et ka tuleval aastal leiaks võistluskalendrist Korsika ralli. See tähendab aga, et juba varasemalt välja kuulutatud Jaapani etapi naasmine MM-rallide perre lükkub määramata ajaksedasi, kirjutab Motorsport.com oma allikatele tuginedes.

WRC-sarja juht Oliver Ciesla edastas suvel rõõmusõnumi, et järgmisel neljal hooajal näeb Kaug-Idas taas MM-rallit. «Teatame suurepärase uudise, et WRC-sarja promootor on jõudnud kokkuleppele Jaapani ralli korraldajatega, et aastast 2019 korraldada Jaapanis etapp,» sõnas Cielsa augustis. Kaheksa-aastase eksiili järel kalendrisse naasma pidanud Jaapani WRC-etapp vajas veel vaid Maailma Mootorispordinõukogu heakskiitu, mis pidi olema formaalne protsess. Pidi.

Värsked uudised WRC-sarja juhtivkomisjonist on varasemad plaanid purustanud – Motorsport väidab, et Jaapani rallile 2019. aasta kalendris kohta ei ole.

Sealjuures puudub jaapanlastel, kes plaanisid novembris korraldada võistluse peaproovi, endal igasugune süü ja MM-sarja korraldajad vandusid lihtsalt alla FIA survele. Nimelt on kõik meeskonnad otsustanud, et MM-sarja pikkus ei tohi ületada 14 etappi (tänavu võisteldakse 13 rallil). Uuest hooajast lisandub kalendrisse kindlasti Tšiili võistlus ja Jaapan pidanuks asendama tiimide jaoks logistikaprobleeme tekitava Korsika ralli. FIA aga nõudis, vabandust, «veenis» WRC-sarja korraldajaid, et Korsikal tuleks ka edaspidi kindlasti võistelda. Seetõttu Jaapani võidukihutamiseks ruumi ei ole – 15. ralli lisamine nõuaks muude probleemide kõrvalt tiimide eelarvesse miljoni lisaeuro tekkimist ja seda finantskulu kuskilt katta pole.

Paradoksaalsel kombel kaotavad Euroopasse jäämise otsusest ka tiimid. Kui Jaapani ralli korraldajad olid valmis Tšiili kombel meeskondadele kõik transpordikulud katma, siis Korsika saarele kohale jõudmine käib igaühel oma rahakoti peal. FIA on sealjuures nõus meeskondadele vastu tulema ja Korsika ralli kalendrisse jäämise kompromissina küsitakse tiimidelt tuleval aastal poole väiksemat registreerimistasu.

Pole vaja olla selgeltnägija, et mõista, milline neljast WRC tipptiimist skandaalsest otsusest enim kaotab. Toyota oli juba emafirma tasemel väga elevil, et nende kolmandal WRC-hooajal tekib võimalus taas kihutada oma kodumaal ja ilmselt oleks seal antud võimalus WRC-autot roolida ka kohalikule piloodile Takamoto Katsutale, kes viimastel aastatel oma oskusi WRC2-masinail lihvinud. Nüüd tõmbab FIA ootamatult Ott Tänaku kodumeeskonnalt vaiba alt. Lisaks pole teada, kuidas mõjutab otsust viimast kõlakat, et WRC-maailma soovib naasta ka Mitsubishi, kelle jaoks oleks samuti koduses Jaapanis võistlemine olnud suur boonus.

Uus WRC-sarja kalender avalikustatakse homme.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles