Kõlas hiiglaslik vihje, et Loeb võib WRC-sarja naasta

Sebastien Loeb Citroen C3 WRC roolis. Kas ja kui palju me järgmisel hooajal seda vaatepilti näeme?

FOTO: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Eile üllitas Postimees uudise, et Peugeot’ lahkumine rallikrossi MM-sarjast jätab Sebastien Loebi töötuks. Selle põhjal sai küsida, kas üheksakordne maailmameister naaseb WRC-sarja. Tuleb välja, et Loeb siiski ei ole töötu, aga see muudab (l)ootuse teda tuleval hooajal Citroen C3 WRC roolis näha ainult reaalsemaks.

Eile andis Peugeot teada kohesest WRX-sarjast taandumisest ning põhjuseks toodi, et rallikrossi MM ei soovi panustada piisavalt elektriautode kasutamisse (üleminek elektrimootoritele lükati aastasse 2021, algselt planeeritust hooaeg hilisemaks). Kohe hakkasid ringlema kõlakad, et tegelikult ei taha Prantsuse autotootja lihtsalt Volkswageni kõrval teist viiulit mängida ja elektriautode kasutuselevõtuga viivitamine on lihtsalt mugav vabandus. Peugeot juht Jean-Philippe Imparato pidas täna seepeale Twitteris maha korraliku kaitsekõne, kus rõhutas, et kehvad tulemused ei ole kindlasti otsuse taga.

See selleks! Eesti spordisõbra jaoks oli mehel aga sootuks huvitavam sõnum: «Sebastien Loebi (tuleviku) kohta on liiga vara midagi öelda, aga ta jääb PSA Motorsporti piloodiks, nii et me mõtleme temaga koos tulevikule.»

Sõnastus on siin oluline. Kahes teises säutsus viitab Imparato otseselt kontole @peugeotsport, mis on Peugeot võistlusmasinaid jooksutav üksus. Loebist rääkides kasutab ta aga PSA Motorsporti nime. PSA grupi alla kuulub lisaks Peugeot’le veel suurtest firmadest Opel, aga ka Citroen, mille WRC-tiimi ridades Loeb oma üheksa tiitlit võitis.

Niisiis, kui Loeb on jätkuvalt PSA piloot, siis kus teda 2019. aastal sõidutada saaks?

  • Prantslane lõi viimastel aastatel Peugeot ridades kaasa erinevatel kõrberallidel, sealhulgas Dakaril, aga sellegi meeskonna pani autotootja tänavu kinni ja müüs masinad maha.
  • 208 T16 on vägev auto, millega võistelda mäkketõusuvõistlustel, aga reaalse võistlussarja reeglitesse see 875-hobujõuline elukas ei mahu. Samast masinast on ka R5-versioon rallideks, aga see on üheksakordse tšempioni jaoks alaväärne sõiduvahend.
  • Peugeot viimane märkimist vääriv võistlusmasin on 308 TCR kereauto, millega saaks sõita WTCC MMil, aga seal pole prantslastel tehasetiimi.
  • Opelil on sarnane probleem Astra TCRiga. Kereauto on, sarja mitte.
  • Järelikult jääb hetkeseisuga järgi veel Citroen, kelle mootorispordil on praegu vaid üks väljund – WRC!

Loeb lööb tänavu Citroen C3 WRC roolis kaasa kokku kolmel MM-rallil. Mehhikos lõpetas ta pärast esikohal sõites purunenud rehvi lõpuks viiendana, Korsikal tuli sõiduvea tõttu korra katkestada ja leppida 14. kohaga. Viimane võistlus on kavas järgmisel nädalavahetusel Hispaanias.

Või kas ikka on viimane? Küsitav on, kas Loeb ise huvituks täiskohaga sarja naasmisest, sest ta lahkus sealt kümnendi algul liiga nõudliku graafiku tõttu ja selles osas pole midagi muutunud. Samas ei tea keegi, millised kohustused ja õigused tal lepingus kirjas on ehk kuidas PSA teda kuulsust toonud ala juurde tagasi keelitada saab.

Citroen teatas sel nädalal, et on järgmiseks aastaks sõlminud viiekordse maailmameistri Sebastien Ogier kõrval lepingu praeguse Ott Tänaku tiimikaaslase Esapekka Lappiga. Meeskonna prioriteet olevatki kahe tugeva piloodi sõidutamine ja kolmandat sõitjat aktiivselt ei otsita. Loebi naasmine eelmainitud duo kõrvale teeks neist automaatselt hiiglasliku tiitlipretendendi, aga küsitav on, kuidas reageeriks sellele Ogier, kes lahkus kunagi Citroenist Volkswageni manu just rahvuskaaslasega tekkinud lahkhelide tõttu.

Tagasi üles