Rein Pill napsas Helsingis maailmakuulsate tippratsanike eest võidu

Eesti Ratsaspordi Liit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rein Pill ja Alfons Ra Helsingis.
Rein Pill ja Alfons Ra Helsingis. Foto: Susanna Liis Ole

Kõrgetasemelisel Helsinki International Horse Show'l osalevad ka mitmed Eesti ratsanikud. Neist seni edukaimaks osutus Rein Pill, kes Eestis kasvatatud hobusel Alfons Ra võitis laupäevase 150 cm kõrguse sõidu.

CSI5* taseme puhtusele ja kiirusele peetud sõidus osales kokku 35 võistlejat, kellest üks parem, kui teine. Rein jättis enda selja taha sellised maailmaklassi ratsanikud nagu Jur Vrieling, Steve Guerdat, Maikel Van der Vleuten, Peder Fredricson jt. 4 esimest võistluspaari lõpetasid kõik ühe sekundi sees.

Rein Pill ja Alfons Ra.
Rein Pill ja Alfons Ra. Foto: Susanna Liis Ole

Helsinki Classics on traditsiooniline laupäevaõhtune puhtus-kiirus parkuur Helsinki International Horse Show’l, kus takistuste kõrgus ulatub 150 cm’ni. Guilherme Jorge’i ehitatud rada ei olnud tehniliselt ülemäära keeruline, mida peegeldas ka fakt, et puhtad sõidud tegid lausa 18. Ülejäänutel lipsasid vead enamasti sisse siis, kui üritati aja peale sõitma minna. Omajagu pikalt hoidis liidripositsiooni Maikel van der Vleuten hobusega Arera C, kes puhta sõiduga sai ajaks 50,89 sekundit, mis kokkuvõttes andis talle lõpuks neljanda koha. Steve Guerdat andis Venard de Cerisy’ga korralikult gaasi ja jõudsid veel kiiremini finišisse, lõpetades ajaga 50,60 sekundit. Võistlusklass hakkas juba otsi koomale tõmbama ja Guerdat oli jätkuvalt tulemustes esimene. Jur Vrieling ja Dallas VDL ei kujutanud pealtnäha suurt ohtu, sest hobune tundus enne hüppamist ehk pisut suur ja aeglane, kuid antud arvamus ei pidanud paika. Hollandlane tegi lühikesed pöörded, sõitis pikematel distantsidel hobust palju edasi ning edestas Guerdat’d 13 sajandikuga, mis viis ta esimeseks. Eelviimasena olid stardis Rein Pill ja Alfons Ra. Sõitu jälgides ja seda liidriga võrreldes ei tundunud, et sellest esikohaks piisaks, kuid võta näpust! Veel lühemad pöörded, hea kiirus ning natuke õnne tõid meie paari Vrielingust omakorda 8 sajandikku kiiremini finišisse ning kui viimasena startinud Harm Lahde (Oak Grove’s Vogelfrei) ülemäära kiirelt ei liikunud, oli kindel, et meie paar on CSI5* võistlusklassi võitnud, edestades mitmeid maailma tippratsanikke, kes lisaks auhinnasaajatele olid näiteks veel ka Daniel Deusser, Denis Lynch, Christian Ahlmann ja Henrick von Eckermann.

Sellise taseme võistlusel on võit loomulikult magus ning nii laialt naeratavat ja rõõmsat Reinu pole juba ammu näinud.

„On ju vägev rivi minu selja taga,“ naeris õnnelik võitja.  Kui nii mõnigi maailmakuulsa nimega konkurent paistis autasustamisel hapu näoga, siis teise koha omanik, Hollandi tippsõitja Jur Vrieling tunnutas ja kiitis võitjat. „Jur tuli peale autasustamist rääkima, et oli juba end võitjaks pidanud, kui tulin mina ja napsasin talt võidu,“ muigas Rein. „Mul ei olnud üldse plaani võitma minna. Tavaliselt enne suurt sõitu (GP-d) ei minda eelneval päeval kihutama nagu pöörane. Aga sõites vaatasin, et läheb päris hästi ja lasin hobusel minna. Alfons hüppas ülihästi ja toimis veel  paremini, kui eile, mõtlesin siis, et las läheb. Niimoodi tuleb harva välja, nagu täna tuli. Kui sõit läbi sai, vaatasin tablood ja – ohhoo, sain esimese aja! See tuli endalegi suure üllatusena!“

Rein Pill ja Alfons Ra autasustamisel.
Rein Pill ja Alfons Ra autasustamisel. Foto: Susanna Liis Ole

Tänane rada oli ehitatud pöörete peale ja need õnnestusid meie paaril ideaalselt. „Kuna Alfons on mõistlik hobune, siis sain tal vabalt minna lasta, ilma et peaksin kartma, et homme pole ta enam nii hästi juhitav.“ Meie ratsanikest on Reinul ainsana võimalus ja au pühapäevasel CSI5* maailmakarika etapil kaasa lüüa. Kuna selles sõidus on tase väga kõrge ja häid paare nii palju, siis otsustas rajameister esmakordselt, et parkuuri lisatakse paar tõket, mis on kõrgusega 165 cm. „Homne rada saab kindlasti olema väga tehniline ja lisaks ka kõrge. Läheme andma oma parimat,“ ütles Rein.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles