Rally Estonia vallutab Tartu nädal enne Metallicat

Postimees Sport
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rally Estonia 2018.
Rally Estonia 2018. Foto: Karli Saul/SCANPIX

Baltikumi suurima autospordisündmuse Shell Helix Rally Estonia korraldajad kinnitasid 2019. aasta ralli toimumise kuupäevad. Seekord sõidetakse Tartu, Otepää, Elva ja Kanepi teedel 12.-14. juulil.

Tänavu juulis korraldatud võistlusest sai tõeline rallipidu, mis tipnes Toyota Gazoo Racing WRT meeskonna sõitjate Ott Tänaku ja Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) võiduga. Kümnete tuhandete fännide silme all alistasid nad maailma tippu kuuluvad Hyundai Motorsport sõitjad Hayden Paddoni ja Seb Marshalli (Hyundai i20 Coupe WRC) ning Citroën Total Abu Dhabi WRT sõitjad Craig Breeni ja Scott Martini (Citroën C3 WRC).

Lisaks kolmele WRC sarja tehasemeeskonnale oli stardis veel kaks WRC autot. Eelmiste põlvkondade masinad tõid starti Georg Gross ja Raigo Mõlder (Ford Fiesta WRC) ja Valeri Gorban ning Sergei Larens (Mini Cooper WRC). Pärast põnevat duelli väljusid sellest võitjana Gross ja Mõlder. Uuel aastal loodavad korraldajad Georg Grossi ja Raigo Mõlderit stardis näha juba uue põlvkonna Ford Fiesta WRC autoga, millega nad näitasid head kiirust tänavusel Saaremaa rallil. R5 klassi autosid oli stardis kaheksa, nende seas esimest korda Eestis startinud Hyundai i20 R5, kokku oli stardinimekirjas üle 100 võistlusauto. 

Märkimisväärne on see, et Rally Estonial startinud sõitjad olid edukad kaks nädalat hiljem sõidetud Soome MM-rallil. Ott Tänak ja Martin Järveoja võitsid WRC etapi üldarvestuses, Eestis WRC 2 klassis kiireimad olnud Eerik Pietarinen ja Juhana Raitanen (Skoda Fabia R5) tõusid ka Soomes WRC 2 klassi kõrgeimale poodiumiastmele ning Estonian R2 Challenge klassi võitnud Ken Torn koos Kuldar Sikuga (Ford Fiesta R2) olid võidukad Soomes Junior WRC klassis.

Toyota Gazoo Racing WRT jaoks oli see esimene kord, kui Toyota Yaris WRC startis väljaspool WRC sarja. Kõik kolm osalenud WRC tehasemeeskonda jäid Rally Estonia katsete ja korraldusega rahule ning avaldasid soovi tagasi tulla. 

Rally Estonia 2018 unikaalsete pealtvaatajate arv ulatus üle 36 000. Korraldajate hinnangul oli tegu senise suurima ja parima Rally Estoniaga alates aastast 2010, kui toimus esimene võistlus. Samas leiab ralli direktor Urmo Aava, et arenguruumi on, ja see on ka üks järgmise aasta eesmärkidest.

«2018. aasta ralli oli meile korralik väljakutse. Suutsime pärast aastast pausi saada meeskonna tööle täpselt nii kui soovisime ning täitsime endale seatud eesmärgid. Võrreldes varasemate aastatega tegime suure kasvu nii võistluse mastaabi kui tiimi osas ja õppisime palju. WRC tiimide osalemine, Oti ja Martini võit, suurepärane ilm ja fännide suur toetus raja ääres tegid sellest nädalavahetusest tõelise rahvapeo,» sõnas Aava pressiteate vahendusel.

«Väga positiivne on, et uuendused võeti hästi vastu. Samuti õigustas ennast panustamine spetsiaalsetesse pealtvaatajate aladesse. Uuel aastal jääb formaat samaks, teeme tööd detailidega, et olla veelgi parem sündmus võistlejaile ja publikule. Jätkame tihedat koostööd WRC promootori, Rahvusvahelise Autoliidu FIA, WRC tehasetiimide ning autode maaletoojatega Eestis,» rääkis Aava.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles