F1-sarja kvalifikatsioonireegleid muudeti

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Brendon Hartley sai Venemaa GPl karistada suisa 20 stardikoha jagu.
Brendon Hartley sai Venemaa GPl karistada suisa 20 stardikoha jagu. Foto: pixathlon/HZ/SIPA/Scanpix

Järgmisest hooajast hakkab F1-sarjas kvalifikatsioonisõit paika panema ka nende meeste paremusjärjestust, kes muidu stardirivi lõppu kupatatakse.

Kuningliku vormelisarja reeglid nõuavad, et sõitja, kes kaotab stardirivis vähemalt 15 kohta, peab startima viimasena. Juhtub selliseid sõitjaid olema mitu, pandi paremusjärjestus varem paika selle järgi, kes sai stardikohtade kaotamise eest varem karistada. Kuna enamasti järgnes karistus erinevate mootorikomponentide vahetamise eest, tähendas see, et kes esimesena rajale sai, see ka varem startis.

Kvalifikatsioonitulemus midagi ei määranud. Nii näiteks ootasid neli vormelit Sotši GP-l ajasõidu alguses boksitee lõpus, et esimesena rajale pääseda, esimesena karistus kirja saada ja seega kõrgem stardikoht teenida. Kui omavaheline paremusjärjestus paika sai, tuldi enamasti boksi ja rohkem ei sõidetudki, sest hoiti mootorit ja rehve.

Enam FIA sellist trikitamist ei luba. Niigi stardijärjekorra lõppu kupatatavad sportlased peavad edaspidi omavahelised sotid ikka kvalifikatsioonis selgeks saama ehk edaspidi loeb stardikoha määramisel mitte karistuse tekkimise aeg nagu varem, vaid pilootide kvalifikatsioonitulemus. Kes tahab paremat stardikoha, peab selle vahetus konkurentsis välja sõitma!

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles