Ekspertiis tuvastas: turvakaareta oleks Alonso tabanud Leclerci pead

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Fernando Alonso ja Charles Leclerci avarii võinuks lõppeda palju kurvemini.

FOTO: FRANCOIS LENOIR/REUTERS/Scanpix

Belgia GP stardis juhtus hirmus avarii, kus Fernando Alonso McLaren lendas üle Charles Leclerci Sauberi. Ja mitte ainult üle, vaid äestas konkurendi masinat korralikult. Ilma tänavu F1-sarjas kasutusele võetud turvakaare ehk halo'ta oleks monacolase elu olnud ohus, paljastab FIA raport.

Autosport kirjutab, et Rahvusvahelise Autoliit uuris nädalaid õnnetusest videoid ja telemeetriaandmeid ning jõudis hirmsa tõdemuseni. Kui turvakaar poleks Sauberi kokpiti ümbritsenud, tabanuks Alonso vormeli esitiib Leclerci kiivrivisiiri. Millised oleksid olnud selle õnnetuse tulemused, on võimatu ennustada, aga kui see oleks läbi visiiri, kiivri nõrgima osa, murdnud, ...

Õnneks pidas halo õnnetusele kenasti vastu – kuigi Alonso masina parem esiratas tabas seda 58 kilonjuutoni suuruse jõuga ehk puur pidas vastu umbes kuuetonnisele survele. Leclerci kiivrit tabas Alonso vormeli asemel vaid veidi süsinikkiu tükke. FIA uurimine tuvastas, et kuigi ratas rappis turvakaart, poleks see Leclerci pead tabanud.

Et vormel saaks FIA heakskiidu võistlemiseks, peab turvapuur vastu pidama 125 kilonjuutonilise kokkupõrke.

Tagasi üles