F1-sarja legendaarseim ringrada läbib hirmkalli uuenduskuuri (1)

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Variante della Roggia šikaan, kus tänavu mängis võimaluse etapivõidust maha Sebastian Vettel, võib minna hingusele.
Variante della Roggia šikaan, kus tänavu mängis võimaluse etapivõidust maha Sebastian Vettel, võib minna hingusele. Foto: Hasan Bratic/Pixathlon/SIPA/Scanpix

2022. aastal tähistab Monza ringrada Milano külje all oma 100. sünnipäeva. Selle tähistamiseks pannakse hakkama sama ümmargune number ja rada läbib 100 000 000 euro eest renoveerimistöid, kirjutab Gazzetta dello Sport.

Kimi Räikkönen püstitas tänavu Itaalia GP-l F1-sarja rekordi, kui läbis kvalifikatsioonivõidu toonud ringil Monza raja keskmise kiirusega 263,587 kilomeetrit tunnis. Ka ajaloo kõige kiirem võidusõit toimus Monzas: 2003. aastal oli Michael Schumacheri keskmiseks võistluskiiruseks 247,585 km/h.

Nendest rekorditest pole veel küllalt. Renoveerimistööde käigus plaanitakse muuta ringrada veelgi kiiremaks: loobudes ühest šikaanist (arvatavasti raja neljas-viies kurv, Variante della Roggia) ja ehitades ümber ka Lesmode paremkurvide kompleksi, et seda saaks rutakamalt läbida. Lisaks ehitatakse rada mõnes paigas laiemaks, sest FIA soovib näha F1-ringradu vähemalt 12 meetri laiusena.

Kõik need plaanid lähevad käiku ainult juhul, kui F1-sari jääb tulevikuski Monzasse. Praegune leping sarja promootoritega kestab 2020. aastani. «Kokkulepe saab kahe aasta pärast otsa. Me soovime pikaajalist lepingut, mis õigustaks seda investeeringut,» selgitas Itaalia Mootorispordiliidu president Angelo Sticchi Damiani.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles