Ogier kritiseeris teravalt Fordi

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebastien Ogier mekkimas tiitlivõidušampust.
Sebastien Ogier mekkimas tiitlivõidušampust. Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Kuuekordne autoralli maailmameister Sebastien Ogier andis intervjuu Prantsusmaa väljaandele Auto Hebdo, kus avaldas oma M-Sportist Citroeni liikumise tagamaid. Peapõhjus oli Fordi kasin tugi eratiimina ehk oma kulu ja kirjadega võistlevale M-Sportile.

Ogier liitus M-Sportiga 2017. aastal, kui tema senine tööandja, prantslasele neli MM-tiitlit toonud Volkswagen WRC-sarjast taandus. Järgmisel hooajal tõi ta koos Ott Tänaku ja Elfyn Evansiga tiimile võistkondliku tiitli ning kindlustas oma ülemvõimu sarja tipus.

MM-tiitlite foonil otsustas 2013 M-Sporti tagant tehasetoe ära võtnud Ford taas õla alla panna pakkudes Malcolm Wilsoni juhitavale meeskonnale näiteks võimalust kasutada nende USAs paiknevat tuuletunnelit. Ogieri arvates jäi see siiski liiga pealiskaudseks ja sama tundvat ka Wilson.

«Ta on veelgi enam frustreerunud kui mina, sest on aastaid proovinud Fordi tuge saada ja lõpuks tuli sealt nii vähe kasu. See oleks pidanud olema Fordi jaoks hüppelaud, mis ergutab neid rohkem investeerima, aga isegi selle peale nad ei reageerinud. See on talle väga pettumust valmistav. Minu asemel oleks ta käitunud täpselt samamoodi,» rääkis Ogier, et Wilson mõistis tema otsust Citroeniga liituda.

Ogier lahkus tiimist aga kõige kaunimal võimalikul moel: individuaalse MM-tiitliga. Tema enda jaoks oli tegu kahe imelise aastaga. «Materjali ilusa loo kirjutamiseks on piisavalt, aga minu otsus põhines sooritusvõimel. (M-Sportis) on potentsiaali, mida ei ole viimasel ajal korralikult ära kasutatud,» rõhutas prantslane.

Pärast kahte aastat Ogier jaoks kuu ja tähtede taevast alla toomist ootab M-Sporti uuel aastal kokkuhoiuprogramm. Wilson ise on intervjuudes öelnud, et sellisel hetkel kulub kõik Fordi poolt pakutav abi marjaks ära. «Kui me ei saaks Fordilt sellel tasemel tehnilist tuge, siis ma olen aus, me ei suudaks konkurentsis püsida. Aga Ford annab mulle lootust,» sõnas ta poolteist nädalat tagasi Autosportile.

Täna läheb lukku registreerimine järgmisel kuul peetavale Monte Carlo rallile. M-Sport saadab seal tõenäoliselt starti Teemu Sunineni ja Elfyn Evansi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles