Statistikapomm: Monaco kaitsepühak sundis Monte Carlo ralli kava muutma (1)

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebastien Loeb eelmisel aastal Monte Carlo rallil. Sel aastal sõidab ka Ott Tänak Hyundai värvides.
Sebastien Loeb eelmisel aastal Monte Carlo rallil. Sel aastal sõidab ka Ott Tänak Hyundai värvides. Foto: Bastien Baudin/Hyundai Motorsport GmbH

Tänavu tähistavad kaks suurt spordisündmust oma 87. toimumist: Le Mansi 24 tunni sõit ja Monte Carlo ralli. See faktikogum räägib viimasest!

1366,43 on kilometraaž, mille rallimehed läbivad neljapäeva õhtust pühapäeva pärastlõunani. 16 kiiruskatset moodustavad sellest 323,83 km.

Mullu oli kavas 17 kiiruskatset: Thierry Neuville võitis viis, Sebastien Ogier ja teisena lõpetanud Ott Tänak neli, Elfyn Evans kaks, Kris Meeke ja Andreas Mikkelsen ühe. Ogier haaras esimesel katsel liidriohjad ja ülejäänud nädalavahetuse neid käest ei andnud.

40 protsenti võistlustrassist on võrreldes eelmise aastaga uuendatud: SS1, SS2 ja SS3/6 on kõik uued, SS4/7 kohendatud ja SS5/8 oli viimati Monte Carlo rallil kasutusel eelmisel kümnendil.

Uus on ka stardipaik: kui varem kamandati meeskonnad Monaco kuulsale Casino väljakule, siis tänavu saab hooaeg lähte 245 kilomeetri kaugusel mägises Gapis, kus paikneb ka kuuendat aastat rallipark.

Muutunud on ka finišipoodiumi asupaik: kuna pühapäeval tähistatakse Monacos riigipühana kaitsepühaku Devota päeva, siis ei saa rallimehed palee juurde ja parimatele ulatatakse trofeed üle mere ääres kuulsa Monaco F1-tänavaringraja 12. ehk Tabaci kurvis.

Püha Devota on ka teise MM-ralli toimumispaiga, Korsika saare, kaitsepühakuks.

Kuigi formaalselt on tegu Monte Carlo ralliga, võisteldakse Prantsusmaa teedel. Kokku läbib ralli viit Prantsuse maakonda.

Kõige pisem koht, kus ralli (reedel) läbi sõidab, on Bâtie-des-Fonds küla, kus elab ametlikult kuus inimest.

WRC-sõitjad saavad kasutamiseks 80 Michelini rehvi, millest võib masinale alla panna kuni 43.

Naastrehvidest vaatavad maksimaalselt kahe millimeetri kõrguselt välja ca 200 naela, mis kaaluvad kuni kaks grammi.

Igal MM-ralli võistlusõhtul pannakse autod kinnisesse parklasse. Huvitava reegli kohaselt pole sinna naastrehvidega sõit lubatud!

Kuna selle statistikapommi koostamiseks on suuresti Michelini välja antav ralli eelvaade, siis neile veel tasuta reklaami: MMi traditsioonilise avaralli on kokku võtnud üheksa prantslast ja seda kõiki Prantsuse tootja rehve kasutades.

Toyota tiimi boss Tommi Mäkinen võitis oma sõitjakarjääri jooksul Monte Carlo ralli neljal korral. Esimesest võidust möödub tänavu 20 aastat.

Ralli ajaloo edukaim sportlane on mõistagi Sebastien Loeb seitsme esikohaga.

Tänavu roolib legendaarne prantslane just mägiteedel esimest korda Hyundai i20 Coupe masinat ja valis oma sõitjanumbriks 19. «19 on mu tütre Valentine’i sünnikuupäev. See tähistab ühtlasi minu ühte JWRC ja üheksat MM-tiitlit, mis ma aastate jooksul olen kokku saanud,» selgitas Loeb.

Sebastien Ogier on samas võitnud järjest rekordilised viis Monte Carlo rallit. Kuuendat jahib ta kolmanda meeskonna ehk Citroeni ridades. Temal on tõeline koduteede-eelis, sest ralli möödub põhimõtteliselt tema kodumajast.

Kui Le Mansi ja Monte Carlo ralli suhet sai juba mainitud, siis esimene ralli toimus 1911 – samal aastal esimese kuulsa Indianapolise 500 miili sõiduga. Rallivõit kuulus Henri Rougier’le, kelle sõiduvahendiks oli 25-hobujõuline Turcat-Mery.

Monte Carlo oli esimene ralli, kus 1973. aastal sündinud MM-sarjas võisteldi.

70 minutit enne kiiruskatse algust on viimane aeg, mil tohivad katsel viibida ekipaažide eessõitjad, kelle ülesanne on kontrollida võistlejate rajalegendi ja märkida sinna kohad, kus olud on võrreldes kirjutamisega muutunud (loe: enamasti jäätunud).

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles