PM Monte Carlos. Miks on rehvivalik Monte Carlo rallil nõnda oluline?

Merili Luuk, Gap
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebastien Ogier testikatsel.
Sebastien Ogier testikatsel. Foto: JEAN-PIERRE CLATOT / AFP

Enne Monte Carlo ralli algust rääkisid peamised favoriidid Sebastien Ogier ning Sebastien Loeb sellest, miks on just MM-sarja avarallil rehvivalik nii kriitilise tähtsusega ja kuidas üldse otsuseid langetatakse.

«Meid ootavad Monte Carlos ees alati täiesti erinevad olud. Kõik inimesed, kes on sõitnud tavalise rehviga lumel või jääl, teavad, kui raske seda teha on. Meil tuleb sellistes oludes võidu sõita, see pole lihtne. Mõnikord peame slikkrehviga lumistes oludes sõitma, sest tuleb vastu võtta mingi kompromiss. See on algava ürituse eripära,» rääkis valitsev maailmameister Ogier.

«Meil on katsetel palju erinevaid olusid, aga ka palju erinevaid rehvivalikuid. Ühe katse jooksul võib meid ees oodata nii vesi, lumi, jää kui ka kuiv asfalt. Peab pidevalt kalkuleerima, kui suure edu sa mingi rehviga saavutad ja seejärel langetama otsuse, mida kasutada. Peame samade rehvidega läbima erinevaid katseid ja tihti on olud katsetel erinevad, see muudab olukorra keeruliseks,» rääkis Monte Carlo ralli seitsmekordne võitja Loeb.

Lisaks pidas M-Spordi ridades sõitev Teemu Suninen vajalikuks ära märkida ka asfaldirallidel rallipaaride peamised abilised: «Gravel Crew usaldamine on ülimalt vajalik. Sa pead neid lihtsalt usaldama ja nende soovitusi kuulma võtta.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles