MM-sarja liidriks kerkinud Tänak kordas Märtini saavutust

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Markko Märtin 2004. aasta Uus Meremaa rallil, kus ta haaras MM-sarjas liidriohjad. Küll vaid üheks kuuks.
Markko Märtin 2004. aasta Uus Meremaa rallil, kus ta haaras MM-sarjas liidriohjad. Küll vaid üheks kuuks. Foto: AP Photo

Eestlane on teist korda ajaloos WRC-sarja edetabelis esikohal. Markko Märtin jõudis sellele saavutuseni 2004 Uus-Meremaal, Ott Tänak nüüd Rootsis.

Rootsi ralli võitnud Ott Tänak kerkis esimest korda oma karjääri jooksul MM-sarja liidriks. Kuigi saarlane on varasematel aastatel mitmel korral olnud kas Thierry Neuville’i või Sebastien Ogier’ järel teisel kohal, on vahe ikka olnud parajalt kopsakas. See aga ei tähenda, et eestlane poleks varem MM-sarja juhtinud.

Aasta oli 2004, kui Märtin alustas aastat Monte Carlo teise kohaga, jäi Rootsis alles seitsmendaks, aga võitis siis Mehhikos. See tähendas toonase punktisüsteemi järgi kolme etapi järel 20 punkti – sama skoori Sebastien Loebiga. Prantslane võitis aga esimesed kaks võistlust ehk enamate esikohtade arvuga kuulus eelis talle.

Neljanda etapina oli kavas aga Uus-Meremaa ralli, kus Märtin lõpetas kolmandana, Loeb alles viiendana. Märtin kerkis üheks võistluseks ühepunktilise vahega MM-sarja liidriks. 

Postimees kirjutas toona oma juhtkirjas nõnda:

Uus kogemus

MMi üldliidri koht on samm edasi Markko Märtini karjääris

Ehkki Markko Märtin hõivas Uus-Meremaa rallil «ainult» kolmanda koha, tõusis ta esikoha jagamiselt MMi üldliidriks. Tõsi, lähim jälitaja Sebastien Loeb on vaid punkti kaugusel ning kuklasse hingavad ka Marcus Grönholm ja mullune maailmameister Petter Solberg.

Võib ju skeptiliselt küsida, mida erilist Märtini liidrikohale asumises ülepea on. On küll. Märtin astus veel ühe pisikese sammu oma rallisõitjateel – üldliidri kohta pole ta seni hoidnud. Kellegagi jaganud, seda küll. Nõnda tasub Märtini hetkepositsiooni igal juhul väärtustada. Meenutagem sedagi, et Märtini kontos on ka kolm etapivõitu MMil.

Teame, et Fordi meeskonnal oli kahe hooaja vahel tõsiseid probleeme, kaaluti ka musti stsenaariume. Seda enam teeb rõõmu, et mindi siiski pangale. Tänase seisuga troonib Ford tipus nii individuaal- kui ka meeskonnaarvestuses. Tõsi, hooaeg on veel noor, ometi annab praegune lootustandev seis psühholoogilist kindlust kogu tiimile. Ja mõjutab kindlasti positiivses suunas raha liikumise üle otsustajaid.

Enne tänavust hooaega ennustasid paljud eksperdid noorema põlvkonna rallisõitjate Petter Solbergi, Markko Märtini ja Sebastien Loebi jõulist läbimurret. Hooaja senine kulg on seda ka näidanud, ehkki tulest, veest ja vasktorudest läbi käinud Marcus Grönholm kavatseb kolmikule kindlasti tõsise lahingu anda.

Praegune individuaalne punktiseis on igatahes ülimalt intrigeeriv: Märtin 26, Loeb 25, Grönholm 24, Solberg 23. See tähendab, et juba järgmisel, Küprose etapil, võib kõik muutuda. Markko Märtin ütles, et ei soovinud Uus-Meremaa ralli lõpuosas – eriti viimasel kiiruskatsel – eriti riskida. Küprose rallil algab aga kõik otsast peale. Keegi sõidab kindla peale, keegi riskib. Ja loomulikult püütakse mitte eksida – see võib kalliks maksma minna.

Markko Märtini tee tippu on olnud loogiline ja kõrvaltvaataja jaoks ka üsna valutu. Postimees on läinud aastal kirjutanud, et oma endisest meeskonnakaaslasest Petter Solbergist on Märtin olnud kogu aeg piltlikult väljendudes pool sammu maas: Solberg pääses varem tehasetiimi, sai varem MMi etapivõidu ja tuli eelmisel aastal maailmameistriks. Tänavuse MMi üldliidriks tõusnud Märtin pole seni tiitlivõiduni jõudnud. Võib-olla koidab hetk juba 2004. aastal.

Kuigi eestlane tegi sangarliku sõidu ka järgmisel etapil Küprosel, jäi teisest kohast (+15,1) võitnud Loebi vastu väheks, prantslane haaras juhtohjad ja tüüris lõpuks hooaja võidukalt finišisse.

Märtin oli MM-sarjas esikoha haaramisele lähedal ka järgmisel hooajal, kui lõpetas Monte Carlos neljanda kohaga, kaotas Rootsis vaid Petter Solbergile ja astus Mehhikos madalaimale poodiumiastmele. See andis Märtinile kolme võistluse järel 19 punkti ning sarja kokkuvõttes napi teise koha. Liider oli Solberg, kes alustas katkestamisega Monte Carlo mägiteedel, kuid võitis siis kaks järgmist etappi ja teenis 20 punkti. Ülejäänud hooaeg kuulus aga Loebile, kes võitis järgmised kuus rallit jutti ja kokku 15 MM-etapist 10. Solberg lõpetas hooaja teisena ning kaardilugeja Michael Parki hukkumise tõttu aasta pooleli jätnud Märtin viiendana. Tragöödiata oleks olnud reaalne Solbergi kinni püüdmine.

 
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles