Alfa Romeo on šokis, et tipptiimid nendega samale ideele ei tulnud

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Alfa Romeo C38 mudelinumbrit kandva vormeli esitiivalahendus on teistes tiimides elavat huvi äratanud.
Alfa Romeo C38 mudelinumbrit kandva vormeli esitiivalahendus on teistes tiimides elavat huvi äratanud. Foto: imago/HochZwei/Scanpix

F1-autode aerodünaamika on selle hooaja eel läbinud suure lihtsustuskuuri, et vähendada turbulentsi nende taga – kõik selleks, et rivaalidel oleks võimalus lähemale jõuda ja möödasõitudega vaatemängu suurendada. Esimeste testide põhjal näib Alfa Romeo meeskond olevat arendustööga kümnesse tabanud.

Endise nimega Sauberi tiim oli esimestel hooajaeelsetel testidel aegade poolest esirinnas ja kõik rivaalid imetlesid nende innovatiivset esitiiba.

«Meie inseneride jaoks oli see kohe algusest ainus lahendus,» kommenteeris Auto Motor und Sportile meeskonna arendustööd Alfa Romeo mänedžer Beat Zehnder. «Kui nägime esimesi pilte Mercedesest ja Red Bullist, siis mõtlesime, et nad üritavad hämada. Olime veendunud, et testidele tulevad nad sama lahendusega mis meil.»

Reaalsus on aga see, et mõlemad tipptiimid on sahinate kohaselt andnud oma inseneridele ülesande Alfa lahenduse kopeerimiseks. Red Bulli jaoks võiks üleminek käia kiiresti, kuid viimaste aastate valitsejatel läheb keerulisemaks.

«Mercedes peaks tegema rohkem tööd kui Red Bull,» selgitas Racing Pointi tehnikadirektor Andy Grene. «Red Bull peaks sisse viima vaid mõned muudatused, aga Mercedese masinal on (selle süsteemi rakendamiseks) täiesti vale nina.»

Hõbenoolte boss Toto Wolff nentis Hispaania meediale: «Aerodünaamikaplaani muutmine ei ole päevade või nädalate, vaid kuude küsimus.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles