Statistika: Lõuna-Ameerika MM-rallidel olid Tänak ja Toyota ülekaalukalt parimad

Ott Tänak ja Martin Järveoja Tšiili ralli võidu poole kihutamas.

FOTO: Andre Lavadinho/Imago Images/Panoramic

Kaks eelmist MM-rallit toimusid Lõuna-Ameerikas, järjepanu sõideti nii Argentinas kui ka Tšiilis. Kuigi Ott Tänak ja Martin Järveoja näitasid selgelt kahel rallil parimat kiirust, oli edukaimaks sõitjaks ikkagi Sebastien Ogier.

Pärast Tšiili rallit on MM-sarjas välja jagatud kuue ralli punktid, mis tähendab, et 40% selle hooaja punktidest on sõitjatel käes. Kaks huvitavat nädalavahetust Lõuna-Ameerikas kinnitasid fakti, et Tänak ning Toyota on imeline kooslus.

Maksimaalselt oli võimalik kahe nädalavahetusega sõitjatel teenida 60 punkti, mis oleks tähendanud kahe rallivõidu kõrval ka kahe punktikatse võitu. 60 punktile kõige lähemale sai kahe ralli kokkuvõttes Ogier, kes kogus 42 punkti, mille abil tõusis ta ka MM-sarja liidriks.

Tänak suutis küll Tšiili rallilt võtta maksimumi, kuid Argentina rallil tabas eestlast mäletatavasti tehniline probleem, mis tähendas Argentinast Tänakule vaid viite punkti ehk kokku teeniti kahe nädalavahetusega 35 punkti. Nii jäädi Ogier'le alla seitsme punktiga ning MM-sarjas ollakse nüüd teisel kohal.

Neuville alustas Lõuna-Ameerika miniturneed pea ideaalselt, võttes Argentinas rallivõidu ning punktikatselt kolm punkti. Tšiili ralli lõppes belglase jaoks aga karmi väljasõiduga ja nii jäi belglase arvele kahe nädalavahetusega 28 punkti ja MM-sarja liidrikohalt kukuti nii kolmandaks.

Tänaku ja Toyota ülemvõimu kinnitab ka katsevõitude statistika: kahe ralli peale kokku sõideti 34 kiiruskatset ning Tänak suutis võita nendest koguni 11. See tähendab, et Tänak suutis võita koguni 33% peetud kiiruskatsetest, millele teised sõitjad ligilähedalegi ei saanud. Võrdluseks: Neuville võitis 17% katsetest, Ogier vaid 14%.

Toyota sõitjad võtsid kokku 48% katsevõitudest, olles taas ülekaalukalt parimad, kuid MM-sarja punkte katkestamiste ja tehniliste probleemide tõttu loodetud hulgal ei tulnud. Edukaimaks meeskonnaks oli Hyundai – Argentinast võtsid Neuville ja Andreas Mikkelsen kaksikvõidu, Tšiilis tõusis poodiumile Sebastien Loeb. Nii koguti võimalikust 84st punktist koguni 64.

Nii võib kokkuvõttes öelda, et sõitjate hulgast oli selgelt parim Tänak ning meeskondade osas Toyota, kuid ometigi ei suudetud ei sõitjate ega ka tootjate arvestuses parimaid punkte teenida. Siinkohal on Toyotal vaja peeglisse vaadata ning tulevikuks vajalikud muutused ja parandused teha.

Järgmine MM-etapp toimub aga taas Euroopas, kui maikuu viimastel päevadel tullakse starti Portugali MM-rallil.

Sõitjad:

  1. Sebastien Ogier (Citroën) 122 punkti
  2. Ott Tänak (Toyota) 112
  3. Thierry Neuville (Hyundai) 110
  4. Kris Meeke (Toyota) 59
  5. Elfyn Evans (M-Sport) 55
  6. Sebastien Loeb (Hyundai) 39
  7. Andreas Mikkelsen (Hyundai) 36
  8. Esapekka Lappi (Citroën) 34

Meeskonnad:

  1. Hyundai 178 punkti
  2. Toyota 149
  3. Citroën 143
  4. M-Sport 100
Tagasi üles