Viru ralli avapäeva järel juhivad Gross ja Mõlder

Margus Martin
, reporter
Copy
Georg Gross ja Raigo Mõlder juhivad vaatamata teravaid elamusi pakkunud kolmandale kiiruskatsele, mille finišisse jõudsid nad tühja parempoolse esirehviga, Grossi Toidukaubad Viru rallit.
Georg Gross ja Raigo Mõlder juhivad vaatamata teravaid elamusi pakkunud kolmandale kiiruskatsele, mille finišisse jõudsid nad tühja parempoolse esirehviga, Grossi Toidukaubad Viru rallit. Foto: Ain Liiva

Autoralli Eesti meistrivõistluste kolmandal etapil, Lääne-Virumaal toimuval Grossi Toidukaubad Viru rallil, oli reedel kavas kolm kiiruskatset. Oodatult, kuid sugugi mitte ilma viperusteta lähevad teisele päevale liidrikohal vastu kodurajal sõitvad ralli mullused võitjad Georg Gross ja Raigo Mõlder Ford Fiesta WRC masinal.

Kui rallieelses usutluses pakkus Gross, et kaarte võib segada tugev hoovihm ja enne starti taevasse pilku heites tundus selle tõenäosus üsna suur, siis sademete pärast rallimehed tegelikult muretsema ei pidanud.

Halle karvu ja korralikku närvikõdi tekitas kahe kindla katsevõiduga alustanud, kuid avapäeva järel Valeri Gorbanit ja Sergei Larensit (BMW-Mini John Cooper Works WRC) vaid 4,3 sekundiga edestavale Grossile ja Mõlderile hoopis Viru-Nigula vallas kahel korral sõidetud ligemale kümnekilomeetrise kruusakatse teine läbimine.

"Kuskil katse esimesel kolmandikul tulime kitsa osa peal maha ja lõikasime natukene kurvi, kuhu eelnev Ford oli tekitanud väga suure augu. Sellest läbisõitmine lõi masinal rehvi maha ja pidime kaks kolmandikku katsest higistama parema esimese tühja rehviga," kõneles Georg Gross. Tema sõnul ei tulnud rehvivahetus meestel üldse mõttessegi, vaid kivist vett välja pigistades pressiti sel kombel lõpuni välja.

"Ütleme nii, et oli suhteliselt keeruline, sest auto tantsis mitu korda tee pealt ära, aga jõudsime ikka lõppu," lisas Gross. "See oli niivõrd lühike katse, et igal juhul oli vaja pingutada lõpuni, sest muidu oleks ralli olnud meie jaoks läinud. Kuigi viimaselt katselt oleks ikka ka oodanud head tulemust, siis mis seal ikka – rallivärk."

Segastel asjaoludel pidid Rakverest Viru–Nigula valda esimesele katsele siirdunud viimased võistlusmasinad, milleks olid veoautod, tükk aega ootama Rakvere raudteeülesõidul. "Hullult pikk järjekord oli. Osad hakkasid juba starti hiljaks jääma ja pidid lihtsalt julmalt teistele vahele trügima," vahendas kohapealt muljeid Virumaa Teataja reporter Aivar Ojaperv. "Ei tea, mida teised autojuhid asjast arvasid, aga põhjus oli igatahes selles, et võistlejad kippusid katse starti hilinema. Vähemalt neli viimast autot olid plindris."

Kodust rallit alustasid Georg Grossi ja Raigo Mõlderi kõrval edukalt teisedki Lääne–Viru sõitjad. Absoluutarvestuse kaheksandalt kohalt leiab näiteks Siim Aasa ja Vallo Vahesaare (Mitsubishi Lancer EVO 9), kel õnnestus esimene kiiruskatse lõpetada suisa viienda ajaga. Kui enamik teisi sõitjaid pidas rada libedaks, siis EMV4 ehk rahvusliku rühma E12 neljaveoliste autode arvestuses võistlevad Aas ja Vahesaar jäid eriarvamusele, läksid riskile ning neid saatiski kohe edu.   

Viru rallil Estonian Junior Challenge sarjas kõrget kohta ihkavad Roland Poom ja Ken Järveoja (Ford Fiesta R2T) said esimese võistluspäeva järel puhkama absoluutarvestuse 13. ja EMV3 klassi teisel kohal. Oma võistlusklassis said nad reedestel katsetel kirja vastavalt esimese, teise ja kolmanda aja. Klassi liidritest Ken Tornist ja Kauri Pannasest lahutab Poomi ja Järveojat 2,3 sekundit.

"Kokkuvõttes hea päev. Tahtsime küll päeva lõpetada liidrikohal, aga 2,3 sekundit kaotust pole hull," rääkis Roland Poom. "Esimesed kaks katset sujusid ilusti. Kolmandal katsel oli mahapööretes suured augud ja rehvi lõhkumise kohti palju. Ei tahtnud riskida, homme alles õige ralli algab."

Grossi Toidukaubad Viru ralli otsustaval, laupäevasel võistluspäeval lähetatakse esimene võistlusmasin Sonda lähistel rajale kell 10.08. Teisel päeval on kavas seitse kiiruskatset, millest viimane on kolmekilomeetrine Rakvere linnakatse.

Vaata ralli kõiki ametlikke tulemusi siit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles