Favoriit Tänaku konkurendid eesotsas mentor Märtiniga

Rally Estonia 2019.

FOTO: Karli Saul / SCANPIX

Shell Helix Rally Estonial stardib tänavu seitse uue generatsiooni WRC autot eesotsas Ott Tänaku ja Martin Järveojaga Toyota Yaris WRC-l. Kõige põnevam lisandus MM-sarja meeste kõrval on erus olev Eesti rallilegend Markko Märtin koos kaardilugeja Kristo Kraagiga Ford Fiesta WRC-l

Ott Tänak – Martin Järvoja (Toyota Yaris WRC)

Ott Tänaku viimaste aastate kiirus räägib enda eest. Kaks viimast MMi aastat on ta lõpetanud üldkokkuvõttes kolmandana, kuid mullu rääkisid paljud asjatundjad juba, et Tänak on sarja kiireim mees. Lisaks võitis ta hooaja jooksul konkurentidest rohkem kiiruskatseid. 2017. aastal võidetud Sardiinia ja Saksamaa ralli, mullu lisandunud Argentina, Soome, taas Saksamaa ja Türgi ning tänavu juba saavutatud triumfid Rootsis, Tšiilis ja Portugalis teevad Tänaku saldosse kokku üheksa MM-ralli võitu. Sardiinia ralli viimasel kiiruskatsel tuli tehnilise rikke tõttu küll liidrikohalt viiendaks langedes üle elada ränk pettumus, ent Shell Helix Rally Estoniale läheb Tänak vastu sellegipoolest maailmameistrivõistluste liidrina. Lisaks tulevad nad mullust võitu kaitsma.

Ott Tänak ja Martin Järveoja Rally Estonia 2019 testikatsel.

FOTO: Karli Saul / SCANPIX

Markko Märtin – Kristo Kraag (Ford Fiesta WRC)

Kui tuli uudis sellest, et üle pika aja hakkab kodupubliku silme all võistlema ka Markko Märtin, lõid palju rallisõbrad vaimustusest käsi kokku. Esiteks võib Märtinit pidada autoralli populaarsuse algallikaks, sest just tema imelised sõidud MMi karussellis aastaid enne Tänaku pildilekerkimist tõid Eesti maailmakaardile. Märtin võitis oma aktiivse sõitjakarjääri jooksul kokku viis WRC rallit ning teenis veel tohutul hulgal poodiumikohti.

Kuigi nüüdseks on Tänak oma mentor Märtini saavutused MM-sarjas ületanud, läheb põnevaks, kui palju konkurentsi suudab 43aastane Märtin 31aastasele Tänakule pakkuda. Märtini võimetes ei pea keegi kahtlema, ent kuna ta enam elukutselisena autorooli ei keera, kas ta võib olla piisavalt kiire, et Tänakule ohtlikuks saada? Märtin on Rally Estonia esimene võitja aastast 2010.
 

Markko Märtin ja Kristo Kraag Rally Estonia 2019 testikatsel.

FOTO: Karli Saul / SCANPIX

Andreas Mikkelsen – Anders Jaeger-Amland (Hyundai i20 Coupe WRC)

Norra ralliduot peeti aastaid tagasi tulevaseks tiitlisoosikuks. Aastatel 2014–2016 oli neil Volkswagen Polo WRC masinaga nõnda hea klapp, et pigem oli üllatus, kui nad poodiumilt välja jäid. Sellesse kolme aastasse mahuvad Mikkelseni kolm etapivõitu, kuus teist ja 10 kolmandat kohta ning ka MM-sarja üldarvestuses saavutati neil aastatel pronksmedalid. Volkswagenist lahkumise järel pole sellist minekut näidatud, ent sellegipoolest on jooksvast aastast ette näidata teine koht Argentinas ja kolmas Sardiinias. Norrakatele on Shell Helix Rally Estonia suurepärane ettevalmistus Soome MM-etapiks.
 

Andreas Mikkelsen ja Anders Jaeger-Amland Rally Estonia 2019 testikatsel.

FOTO: Karli Saul / SCANPIX

Elfyn Evans – Scott Martin (Ford Fiesta WRC)

Evansi ainus MM-ralli võit pärineb aastast 2017, kuid tänavu on näidatud koos Scott Martiniga suurepärast stabiilsust. Monte Carlos ja Argentinast tuli küll katkestada, ent muidu on MM-etappide üldarvestustes püsitud 3.–5. kohal. Evans on MMi üldarvestuses neljas. Suurest kolmikust Tänak-Ogier-Neuville jääb ta küll omajagu maha, ent hea ettevalmistus Eestis ja edukas esinemine Soome MM-etapil, võib tema hooajale võimsalt mõjuda. «Osalemine tänavusel Rally Estonial on midagi sellist, mida juba ootan. Ma pole siin varem võistelnud, aga olen kuulnud selle ralli kohta palju head ja tahan juba seda ise kogeda,» ütles Evans pressiteates.
 

Andreas Mikkelsen ja Anders Jaeger-Amland Rally Estonia 2019 testikatsel.

Karli Saul / SCANPIX

Esapekka Lappi – Janne Ferm (Citroen C3 WRC)

Citroën oli esimene tehasemeeskond, mis andis teada, et nende ekipaaž Esapekka Lappi ja Janne Ferm Eestis stardivad. Lappi on 28aastane ning teda peetakse endiselt tulevikumeheks. Paraku pole tal pärast 2017. aasta triumfi kodumaal õnnestunud ühtegi MM-etappi võita. Mullu aitas ta koos Tänaku ja Jari-Matti Latvalaga Toyota Gazoo Racing WRT meeskonna konstruktorite arvestuses MMi võitjaks. Lappi oli mullu väga stabiilne ning sai üldarvestuses viienda koha, ent tänavune hooaeg on kulgenud üle kivide ja kändude. Kindlasti tahab Lappi oma hooaja ümber pöörata Soome MM-etapil augusti alguses ja Eesti olevat selleks hea ettevalmistus. «Ettevalmistus Soome MM-ralliks on meile oluline ja osalus Rally Estonial annab sellele tublisti lisaväärtust. Rally Estonia katsed on kohati sarnased Jyväskylä ümbruse teedele ja Eesti rallifännid on meid alati soojalt vastu võtnud, seega ootame juba suure huviga starti Rally Estonial,»märkis Lappi pressiteates.
 

Esapekka Lappi ja Janne Ferm Rally Estonia 2019 testikatsel.

FOTO: Karli Saul / SCANPIX

Craig Breen – Paul Nagle (Hyundai i20 Coupe WRC)

Breen on sel hooajal Hyundai varusõitja ja polegi saanud MM-rallidel osaleda, kuid WRC promorallil anti iirlasele roheline tuli.

«Ma olen väga tänulik selle võimaluse eest. Minu jaoks on olnud tänavune hooaeg pikk ootamine, vaadates, kuidas teised WRC rallidel sõidavad. Ja seda enam on mul au teha see start koos Paul Nagle’iga,»rääkis Craig Breen Hyundai Motorsport pressiteate vahendusel. 

Breen on Rally Estonial korduvalt startinud ning Rally Estonia võib olla just enesetõestamise koht. Vinge esitus siin võib panna Hyundai tiimi mõtlema, et ehk anda Breenile veel rohkem võimalusi.
 

Craig Breen ja Paul Nagle Rally Estonia 2019 testikatsel.

FOTO: Karli Saul / SCANPIX

Georg Gross – Raigo Mõlder (Ford Fiesta WRC)

Georg Gross on uue põlvkonna WRC masinaga meestest kindlasti maailmas kõige vähem tuntud, ent tegemist on ühe kiireima Eesti rallimehega. Mitmekordne Eesti meister võib sõita väga kiiresti ja kodustel teedel mitmeid staaregi edestada.

Rally Estonial võistlevad Georg Gross ja Raigo Mõlder saavad WRC autode vahetus konkurentsis panna ennast proovile rallimaailma tippude vastu, teiste hulgas MM-sarja liidri Ott Tänakuga.

FOTO: Ain Liiva

Tagasi üles