Pingutuste kadalipp sai lõpuks väärilise tasu

Karl-Joosep Küngas, Salou
Copy
Ott Tänak ja Martin Järveoja saavad lõpuks teenitult Toyota meeskonna juhile Tommi Mäkinenile vahuveini krae vahele valada.
Ott Tänak ja Martin Järveoja saavad lõpuks teenitult Toyota meeskonna juhile Tommi Mäkinenile vahuveini krae vahele valada. Foto: PAU BARRENA/AFP

Ott Tänak ja Martin Järveoja on viimaks jõudnud oma tunni ära oodata. Keerulisemat teekonda maailmameistritiitlini annab välja mõelda, kuid lõpuks võib faktiliselt öelda, et Tänak-Järveoja on maailma parim ralliduo ja seda juba üks etapp enne hooaja lõppvaatust.

Kui eelmine aasta lõpetati üldarvestuses kolmandana, siis tänavu oli sihiks üks ja ainus sõitjate meistritiitel. Nii ka läks, kuid heidame nüüd pilgu tagasi ja vaatame, kuidas on Ott Tänaku karjäär edenenud.

Nii see algas

Aastal 2009 alustas Tänak suurt rallisõitja karjääri, kui tegi Portugalis Marko Märtini meeskonnas oma WRC debüüdi, sõites Subaru Imprezaga toonases WRC3 klassis, kus saavutas üheksanda koha. Samal aastal võitis saarlane oma toonase suurima võidu Austrias, kui jäi Pirelli Star Driveri Euroopa osavõistlusel alistamatuks. Sellega teenis Tänak endale 2010. aastaks kuus starti WRC sarjas.

Jällegi kasutas Tänak kättevõideldud võimaluse ideaalselt ära, kui võitis 2010. aastal WRC3 arvestuses seitsmest stardist koguni kaks (võidud nii Soomes kui ka Walesis). Nüüd jäid eestlase tegemised silma juba Fordi meeskonda juhtinud Malcolm Wilsonile, kes sõlmis 2011. aastal Tänakuga viieaastase lepingu ning taas oli Saaremaa noormees unistusele sammukese lähemal.

Esimesed sõidud kõrgseltskonnas

2012. aastal määrati toona 24-aastane Tänak M-Spordi esisõitjaks. Uskumatu, millise kiirusega oli kõik arenenud, kuid vastutus suurenes samuti. Tõestus, et Tänak on kiire sõidumees, tuli juba hooaja teisel MM-rallil Rootsis, kui eestlane

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles