Tänaku tähtsamaid abilisi: WRC-sari kaotab oma võlu, kui auto hakkab maksma miljoni

Malcolm Wilson.

FOTO: Madis Sinivee

M-Sporti omanik, Ott Tänaku karjääri üks võtmetegelasi Malcolm Wilson on muutuste keerises mures autoralli MM-sarja tuleviku pärast. 

2022. aastast hakatakse WRC-sarjas kihutama elektri- ja hübriidmootoritel töötavate masinatega, kuid sellega kaasnevad suured kulud. Hinnanguliselt võib auto hind kerkida miljoni euroni. Wilsoni arvates on see liiast. 

«Autod muutuvad selgelt liiga kalliks,» sõnas ta Motor Sport Magazinele. «Minu arvates läheb see vastuollu rallispordi DNAga.»

Näiteks WRC 2 sarjas osalevad R5 masinad maksavad umbes viis korda vähem. «Pöörane mõelda, et peame ülal pidama miljon eurot maksavat autot, mis üsna sageli ka avariisse satub. Usun, et suudaksime palju väiksemate summade eest samaväärseid elamusi pakkuda,» jätkas Wilson, kes on eelkõige mures ralli tuleviku pärast.

«WRC 2 masinad maksavad umbes 200 000 eurot. Olen väga skeptiline, kuhu suunas rallisport liigub. Vahed kahe klassi vahel muutuvad ülisuureks,» arutles kogenud ralliboss. «Olen alati üritanud noori WRC 2-st WRC-sse aidata, aga edaspidi paistab see keeruline, sest masinate vahed on nii suured.»

Wilsoni sõnutsi pole probleem ainuüksi hübriidtehnoloogiale üleminek. Ka muud kulud kasvavad, kuid tulud vähenevad. «Ka praegused WRC-masinad on väga kallid,» arutles ta. «Kunagi müüsime aastas 8-14 WRC-autot, uue generatsiooni masinaid on kolme aasta jooksul kaubaks läinud vaid viis.»

Siiski usub Wilson, et uuendustega peab kaasa käima: «Olukord on selline, et kuna WRC-s puudub roheline energia, vaatavad sponsorid pigem mujale, näiteks vormel E suunas.»

Tagasi üles