Foto ⟩ 384 piigist jäi järele vaid üks – vaata, kuidas Rootsi kruus naelrehve kahjustab (1)

Siim Kaasik
, siim.kaasik@postimees.ee
Copy
Kalle Rovanperä ja Jonne Halttunen Rootsi rallil.
Kalle Rovanperä ja Jonne Halttunen Rootsi rallil. Foto: JONATHAN NACKSTRAND/AFP

Rootsi MM-ralli testikatse võitnud Toyota sõitja Kalle Rovanperä kaardilugeja Jonne Halttunen jagas sotsiaalmeedias pilti, mis näitab hästi, kuidas kruusal sõitmine talvistele piikrehvidele mõjub.

Rovanperä ja Halttunen sõitsid 7,21 kilomeetri pikkuse testikatse läbi neli korda ning näitasid mõneti üllatuslikult ka kiireimat aega.

Lumevaesel testikatsel valitsesid kruusarallile omased olud, mis piikrehvidele aga teadupärast ei sobi. Halttuneni sotsiaalmeediasse lisatud pilt ilmestas seda hästi – ühel rehvil oli 384 piigist alles jäänud vaid üks!

Foto: twitter

Siinkohal on asjakohane selgitada, kuidas üldse piik rehvi külge saab. Alustuseks puuritakse rehvi sisse 384 auku ja täidetakse need spetsiaalse liimiga, mille koostis on seejuures salajane. Lõpuks surutakse aukudesse volframist ja terasest valmistatud piigid, mis ulatuvad rehvist 6,5 millimeetri jagu välja. Ühe rehvi peale kulub 45 minutit. See ajab kõrgeks ka rehvide hinna – uuena maksab ring Michelini piikrehve umbes 1600 eurot.

Võrreldes tavaliste rehvidega on Rootsi rallil kasutatavad rehvid märksa kitsamad, sest lörtsil või lumel hakkaks lai rehv kergesti libisema, kitsas läheb aga lumepudrust läbi ja naelad tungivad jäässe, andes autole pidamise. Tõsi, selliseid olusid tänavusel Rootsi rallil pole.

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles