Kuulsal autotootjal on WRC-sarjast kama kaks, aga ralliprojekt saab suurema hoo

Henry Lääne
Copy
Oliver Solberg Volkswagen Polo R5ga.
Oliver Solberg Volkswagen Polo R5ga. Foto: Volkswagen Motorsport

Autogigant Volkswagen ei soovi WRC-sarja tehasetiimina naasta, kuid nad kavatsevad tänavu ehitada varasemast rohkem R5- ehk WRC2-klassi masinaid.

Volkswagen osales WRC-sarjas aastatel 2013–2016, mil võideti Sebastien Ogier'ga neli järjestikus individuaalset meistritiitlit ning poodiumi kõrgeimale astmele tõusti ka tiimina.

Eelmisel aastal ütles Volkswagen, et ainus viis nende huvi WRC-sarja vastu tõsta oleks, kui kasutama hakatakse elektriautosid. Hübriidtehnoloogia, mis tuleb aastal 2022, pole nende jaoks piisav.

Ent ralli MM-sarjast pole Volkswagen kadunud. Nende Polo GTI R5 toodi turule 2018. aastal Kataloonias, kuid tehasetiimina me tuntud autotootjat ei näe.

Volkswageni R5 tuli turule edukalt, näidates head kiirust. Küll oli masinal üks tohutu probleem – ta kippus pealtnäha suvalisel hetkel põlema minema. Insenerid on suutnud kütusepaagiga seotud mure siiski lahendada ja nüüd on auto turvaline.

Sel nädalal teatas Volkswagen, et nad annavad oma R5-projektile hoogu juurde. «Sel kevadel uuendame auto vedrustust ning aasta jooksul arendame ka teisi detaile. Tänavu soovime toota varasemate aastatega võrreldes 20 protsenti rohkem masinaid ning nende ehitamine jätkub ka pärast 2020. aastat,» teatasid nad.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles