Mäkinen kritiseeris konkurentide ideed: autodelt lendaksid rattad alt

Siim Kaasik
, siim.kaasik@postimees.ee
Copy
Kui tippsõitjad sõidaksid R5 autodega, lendaksid neilt Tommi Mäkineni sõnul rattad alt.
Kui tippsõitjad sõidaksid R5 autodega, lendaksid neilt Tommi Mäkineni sõnul rattad alt. Foto: JONATHAN NACKSTRAND/AFP

Alates 2022. aastast sõidetakse autoralli MM-sarjas hübriidautodega, kuid neile kehtivad regulatsioonid pole veel paigas. WRC meeskondades valitsevad hübriidtehnoloogia kasutuselevõtu osas erimeelsused.

Toyota pealiku Tommi Mäkineni sõnul olid reeglid juba justkui paigas, kuid teiste tiimide (Hyundai ja M-Sport) eestvedamisel on hakatud rääkima R5 autode tehnoloogia kohandamisest järgmise generatsiooni autodele.

«Nad avastasid, et autod muutuvad liiga kalliks – bla, bla. WRC autod ongi kallid, aga kui tahame R5 autod kiiremaks muuta, ei saa seda teha R5 reeglite järgi. See on fakt. WRC autode puhul on asjad palju keerulisemad. Kui tippsõitjad R5 autodega sõidaks, lendaksid masinatelt rattad alt. Need mehed on harjunud gaas põhjas sõitma,» ütles soomlane portaalile Rallit.fi.

WRC sarja üldine arusaam on, et järgmise generatsiooni ralliautod võiksid odavamad olla. See jätaks ukse lahti ka praegu MM-sarjas mitteosalevatele tootjatele. 

FIA arvutuste kohaselt saaks R5 autode mootorid tõsta 350 hobujõuni, praegustel WRC autodel on 380 hobujõudu. «Mootoritel oleks 30 hobujõudu vähem ja neid tuleks tihedamini vahetada. Kokkuhoid oleks 30 000 eurot aastas,» rääkis Mäkinen.

Praegused WRC autod maksavad veidi alla 800 000 euro, tänaste R5 autode hind on aga 200 000 eurot. «Nad (Hyundai ja M-Sport) ütlesid, et ei taha autot, mis maksab üle miljoni. Minu arusaama mööda maksavad uute autode hübriidtehnoloogia ja aku ainuüksi 300 000 eurot. Kui Hyundai soovib hinnapiiri 300 000 peal hoida, siis ta ei saagi midagi muud peale hübriidsüsteemi ja aku,» lausus neljakordne maailmameister.

Kogu eelnev jutt on teinud Mäkineni murelikuks. Ta loodab, et peagi tulevad reeglimuudatused ei tekita rallikrossi MM-sarja efekti, kus tehasetiimid võistlemisest loobusid. «On suur oht samas suunas liikuda,» ütles ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles