VIDEO ⟩ Esapekka Lappi: Toyota ja Ford on sarnased autod, Citroen hoopis midagi muud

Esapekka Lappi.

FOTO: Sander Ilvest

Soome rallisõitja Esapekka Lappi on üks neist, kes koroonaviirusest tekkinud pausist leiab hulgaliselt positiivset. 

«Kui aus olla, siis naudin väga praegust olukorda. Eriti sellepärast, et saan lastega koos olla. Olen viimasel kaheksal aastal palju reisinud ja pidevalt tegevuses püsinud. Viimasel neljal aastal olen pidanud lastest tihti eemal olema,» ütles Lappi DirtFishile antud videointervjuus.

Tänavuseks hooajaks liitus 29-aastane piloot M-Sporti tiimiga, sest Citroen pakkis pillid kotti. Praeguse seisuga hoiab Lappi MM-sarjas seitsmendat kohta, Monte Carlos lõpetas ta neljandana, Rootsis viiendana, kuid Mehhikos jäi võistlus pooleli. 

«Hooaja algus polnud üldse halb. Pärast tiimivahetust pole lihtne Monte Carlos võistelda. Auto on uus ja testikilomeetreid seljataga vähe. Tegutsesime üsna targalt. Õppisime pidevalt väikeste sammudega, üritasime järjest paremaks saada,» arutles Lappi.

Kuigi rallisõitja kohta on soomlane veel üsna noor, siis kogemusi jagub. Lisaks Fordile ja Citroenile kihutas Lappi 2017. ja 2018. aastal Toyotaga. Kas ja kuidas autod üksteisest erinevad? 

«Toyota ja Ford on üsna sarnased ja tasemelt teineteisele lähedal. Eelkõige selles osas, mis puudutab mootoritööd ja juhitavust. Citroen oli aga hoopis teistsugune. Nende jõuallikas oli rohkem suunatud tippkiirusele. Seetõttu tuli sõidustiili muuta,» jutustas Lappi. 

Seni on tema parimaks MM-sarja viies koht 2018. aastal. Suur eesmärk on MM-tiitel: «Peame ootama võib-olla üks, kaks või kolm aastat, ma ei tea. Kindlasti ei juhtu seda tänavu, ega ilmselt ka järgmisel hooajal. Aga see on siht ja näen selle nimel vaeva.»

Tagasi üles