Tänak ajast, mil tema sõitjakarjäär oleks peaaegu lõppenud: oleksin ralliga igal juhul seotuks jäänud

Ott Tänak.

FOTO: Fabien Dufour/Hyundai Motorsport GmbH

Rallisõitja Ott Tänak sai 2012. aastal MM-sarjas kätt proovida WRC-autoga ning ehkki ta tõusis Sardiinias esimest korda poodiumile, oli saarlasel ka kamaluga ebaõnnestumisi. Hooaja järel otsustas M-Sport, et ei soovi eestlasega jätkata ning see seadis valitseva maailmameistri karjääri ohtu.

«Kõik toimus kiiresti ja see oli minu esimene täishooaeg,» meenutas Tänak rasket aastat ralliportaalile DirtFish. «Tegin palju vigu ja mu õlul oli üsna suur pinge. Mõistagi ei saanud ma selle kõige talitsemisega hakkama.

Kohati suutsin katsetel näidata head kiirust, kuid ei suutnud korralikku rallit kokku panna. Küllap oli hea, et sain aja maha võtta. Muidugi, kunagi pole hea MM-sarjast täiesti taanduda, aga pidime seda tegema.»

2013. aastal kihutas Tänak vaid Eesti ja Läti rallidel ning on korduvalt tunnistanud, et oleks sõitjana peaaegu kiivri varna riputanud. Järgmisel hooajal sai ta aga taas võimaluse MM-sarjas kihutada ega andnud seda käest.

«Ma ei ütle, et oleksin rallispordist minema jalutanud,» kostab praegu Hyundaid taltsutav Tänak, et poleks ta pärast 2012. aastat sõitjana jätkanud, oleks ta armastatud alal mõnes muus rollis.

Eestlaselt küsiti, millist nõu annaks ta nüüd nooremale endale. «Ma pole kindel, et noored sõitjad nõu saades kuulaksid. On asju, mida tuleb ise õppida, mida ma ei teinud kiiresti. Ralli on keeruline ala, kus toimub korraga palju asju. Kogemus on väga oluline, samas tuleb olla ka andekas, kiiresti õppida ja palju infot pardale võtta,» vastas ta.

Mullu krooniti Tänak ja tema kaardilugeja Martin Järveoja maailmameistriteks. Siis sõitsid nad Toyota Yaris WRCga.

Tagasi üles