Selgusid mõned uued detailid järgmise generatsiooni WRC autost

Sebastien Ogier Mehhiko rallil.

FOTO: Andre Lavadinho via www.imago-images.de/imago images/PanoramiC

Alates 2022. aastast võetakse WRC sarjas kasutusele hübriidtehnoloogia. Rallisait Planet Marcus avaldas uue tehnoloogia kohta mõned detailid.

Elektrimootoreid hakkab tarnima ettevõte Compact Dynamics ning akud valmistab Kreisel Electrics. Elektrimootoril on 130 hobujõudu, mis tõstab WRC auto kogujõu 500 hobujõu peale.

Uut tehnoloogiat hakatakse kasutama katsetevahelistel ülesõitudel. FIA kaalub võimalust, et kasutada elektrimootorit ka mõnedel kiiruskatsetel. Loodussõbralikuma jõuallika testimine algab järgmisel hooajal.

Märtsis tutvustas FIA avalikkusele mõnesid tehnilisi uuendusi, mis järgmise generatsiooni autosid ees ootab.

Käigukast

  • Viiekäiguline jõuülekanne, sarnaneb praegustele Rally2 reeglitele.
  • Lihtne diferentsiaal, keskdiferentsiaal puudub, üks kinemaatiline ajam.
  • Hooajal maksimaalselt kuus käigukasti ühe auto kohta

Vedrustus

  • Vähendatud amordikäik (wheel travel).
  • Vedrustuse erinevaid osi lihtsustatakse oluliselt.
  • Lubatud on vaid üht tüüpi õõtshark.

Sõidukäik

  • Vedelikubaasil pidurijahutus pole enam lubatud.

Kütusepaak

  • Lihtsustatud kujuga.

Aerodünaamika

  • Kereosa disain on vaba, et säilitada agressiivne välisilme.
  • Varjatud kohtadest kaob aeroefekt.
  • Auto tagaosa aerodünaamika lihtsustub.
Tagasi üles