Toyota andis detailse ülevaate tehnilistest probleemidest, mis võisid Ogier'le MM-tiitli maksta

Siim Kaasik
, reporter
Copy
Sebastien Ogier
Sebastien Ogier Foto: Kuvatõmmis

Kui Hyundai WRC meeskond pole senini avaldanud, mis juhtus Türgi rallil Ott Tänaku roolisüsteemiga, siis Toyota tiim on tehniliste altminekute suhtes läbipaistvam. Nimelt selgitas Toyota tehniline direktor Tom Fowler, mis täpsemalt põhjustas Sebastien Ogier’ katkestamise ralli eelviimasel katsel.

Kuuekordse maailmameistri Ogier' jaoks kujunes Türgi ralli katastroofiliseks. Laupäevasel võistluspäeval maadles ta käigukastiprobleemiga. Prantslase sõnul oli tal keeruline käike vahetada ning tihti pidi sõitma vaid kolmanda käiguga. Sellest hoolimata suutis ta päeva lõpetada ning oli poodiumikonkurentsis.

Tuleb välja, et käigukastirikke põhjustas katkine magnet. «Süsteem, mida käiguvahetuseks kasutame, töötab elektroonilisel mootoril. Magnet on selle mootori osa ning see sama magnet purunes. Tegu on väga väikese osakesega – diameeter 40 mm, pikkus 60 mm. Uskumatu, et see võib põhjustada nii suure probleemi.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles