Ralli MM-sarjas tekkis hübriidsüsteemi kasutuselevõtmisel järjekordne komistuskivi

Ott Tänak ja Martin Järveoja Sardiinia rallil

FOTO: Hyundai Motorsport

Rahvusvaheline autoliit (FIA) kinnitas, et meeskonnad võivad järgmise põlvkonna ralliautode testimisega alustada alles järgmise aasta veebruaris – kuu aega algsest plaanist hiljem.

Põhjuseks on ilmselt uue hübriidtehnoloogia valmistaja Compact Dynamicsi poolt tekkinud viivitus, mistõttu jõuavad olulised detailid tiimideni hilinemisega.

Uuepõlvkonna autode kasutuselevõtust rääkides teatas FIA: «eeldatavalt alustatakse Rally1 autode prototüüpide katsetamist 2021. aasta veebruaris. Autodel on 100-kilovatine hübriidsüsteem, mida saab kasutada terve kiiruskatse vältel või katsete ülesõitudel.»

Lisaks kinnitas FIA, et turvapuuri lõplik testimine on peatselt algamas ning loodab, et detsembris toimuv maailma mootorispordi nõukogu annab sellele oma õnnistuse. 2022. aastast kasutuselevõetavad Rally1 autod saavad endale kõik sarnased turvapuurid.

Uuendatud ohutuselemendist rääkides täiendas FIA üksikasju. «Juhi ja kaardilugeja taga olevasse turvakambrisse ehitatakse lisakaar, mis aitab veelgi suurendada autode vastupidavust üle katuse rulludes. Külgkokkupõrke korral peaks autos viibivaid inimesi kaitsma uste sisse lisanduvad materjalid.»

Järgmisel hooajal on igal rallipaaril auto juures lubatud kasutada vaid kahte mootorit senise kolme asemel. 2021. aastaks on kinnitatud 12-etapiline kalender, mis tähendab, et iga mootor peab vastu pidama kuus rallit. Hoolimata väiksemast etappide arvust peavad mootorid võrreldes käimasoleva hooaja reeglitega mõnevõrra kauem kestma.

Rallimaailma tugevuselt teine võistluskategooria ehk Rally2 läheb hübriidtehnoloogiale üle 2023. aastaks. Reegliuuendustega saavad praegu R5-autode nime kandvad masinad juurde ligi kümme hobujõudu.

FIA ütles oma teatises, et lisaks heitkoguste vähendamisele on nende selge eesmärk näidata, kuidas olemasolevat maanteeautode tehnoloogiat saab autospordiareenile üle kanda.

Tagasi üles
Back