Kas WRC uued reeglid teevad Rally Estonia korraldajate elu raskemaks?

Postimees Sport
Copy
Rally Estonia 2020.
Rally Estonia 2020. Foto: Remo Tõnismäe

Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) poolt avaldatud 2021. aasta ralli MM-sarja reeglite kogumikust torkab silma punkt, mis piirab kiiruskatsete arvu kahe hoolduspausi vahel. Uus regulatsioon tähendab, et MM-sarjas debüteerinud Eesti etapi ülesehitus vajab uueks aastaks muutusi.

MM-ralli võistluspäev koosneb tavapäraselt kahest osast – hommikul sõidetavatest kiiruskatsetest ning samade katsete kordusläbimisest pärastlõunal. Kahe vooru vahepeal toimub rallipargis hoolduspaus. Senimaani pole FIA reguleerinud, mitu katset tohib toimuda kahe hoolduspausi vahel, ent järgmisest aastast on asjad teisiti, kuid teatud mööndustega.

Reegliraamatu peatükk 10.1.5 sätestab: «Kiiruskatsete arv hoolduspauside vahepeal. Ajakava, kus kahe hoolduspausi vahel toimub rohkem kui neli kiiruskatset, tohib koostada vaid FIA ja WRC promootori kirjalikul loal.» Just reegli viimane osa jätab lahtiseks võimaluse, et WRC korraldajad võivad teha osa rallidele erandeid.

Tagasi üles