Nagu öö ja päev: Montes säranud ralliäss kirus Lapimaal masina maa põhja

Toimetas Karl Juhkami
Copy
Andreas Mikkelsen polnud Põhja-Soomes Škoda Fabia R5-masina käitumisega rahul.
Andreas Mikkelsen polnud Põhja-Soomes Škoda Fabia R5-masina käitumisega rahul. Foto: Imago Images/Panoramic/Scanpix

Hooaja avaetapil Monte Carlos oli raske Andreas Mikkelseni näolt naeratust minema pühkida. Jah, norralase istumise all oli küll R5-masin, kuid see-eest oli ta sellega WRC2-klassi tipus. Lapimaal asjalood aga nii roosilised polnud. 

Hooaja eel oma tänavust kalendriplaani välja hõisates kuulutas Mikkelsen, et kavatseb domineerida igat rallit, millest osa võtab. «See on mu peamine eesmärk,» lausus ta jaanuaris. 

Monte Carlos norralane seda ka tegi, edestades järgmist R5-meest Adrien Fourmaux'd (Ford Fiesta Rally2) ligemale kahe minutiga. 

«Täiesti imeline nädalavahetus. Mul pole ammu ralli ajal nii lõbus olnud,» säras Mikkelsen pärast Montet õnnest. «Toksport WRT tegi täiesti laitmatut tööd ning Škoda Fabia Rally2 evo töötas ideaalselt. Seadistus oli suurepärane ja auto oli ülimalt stabiilne nendes keerulistes oludes. Meil ei olnud ühtegi ärevat momenti.»

Arctic Rally finišis oli Mikkelseni jutt aga teistsugune. «Väga frustreeriv nädalavahetus. Andisme endast parima, et võidu peale kihutada, kuid see oli sel korral lihtsalt liiga keeruline,» sõnas kokkuvõttes 47,7 sekundiga Esapekka Lappile (Volkswagen Polo GTI R5) kaotanud norralane.

Oma videoblogis andis Mikkelsen mõista, et suurim probleem oli masina seadistuses. «Meid ootab ees palju tööd, et auto sellistes oludes sobivaks saada. Mul polnud lootuski Lappiga sama kiirust näidata,» sõnas ta. 

«Tavaliselt tuleb kiiretes ja laiades kurvides kogu töö ära teha rooliga. Siin see meil ei õnnestunud, mistõttu tuli mul kasutada käsipidurit. Me peame sellele probleemile lahenduse välja mõtlema,» jätkas Mikkelsen. 

«Auto esiosa lihtsalt ei käitunud kurvides nii nagu pidanuks. Ma tahaks kitsenevas kurvis rohkem juhitavust, kuid praegu polnud mul võimalik kurvis enam parandusi teha: pidingi lihtsalt käsipidurit kasutama,» sõnas järgmist R5-meest ehk Nikolai Grjazinit omakorda 42,6 sekundiga edestanud norralane. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles