WRC tiimid said kätte esimese hübriidkomplekti, kuid on juba endast väljas

Siim Kaasik
, reporter
Copy
Toyota WRC auto Lapimaa MM-rallil.
Toyota WRC auto Lapimaa MM-rallil. Foto: LEHTIKUVA/Lehtikuva via REUTERS

Kõik kolm WRC meeskonda on kätte saanud esimese hübriidkomplekti. Paraku tuli esimene testpartii puudulikuna. 

DirtFish palus rallimeeskondadelt esimest kommentaari uue tehnoloogia kohta, kuid oma nimega ei soovinud keegi sõna võtta. Anonüümselt rääkides oldi aga üsna kriitilised. Näiteks olid mõned osad hübriidkomplektist ei tööta ja mõned on puudu, teiste seas ka vägagi vajalik tarkvara.

«Mõistame maailmas valitsevat keerulist olukorda – elame ka ise nendes raskustes –, kuid puudu olid võtmetähtsusega osad ning süsteem ei tööta nii nagu kokku leppisime. See tekitab frustratsiooni ning see on isegi leebelt öeldud. Kuidas saame selle asja tööle, kui meil pole isegi välist laadijat? See on hübriid ehk laadija on oluline,» sõnas üks allikas DirtFishile.

WRC meeskondadele tarnib hübriidtehnoloogiat ettevõte Compact Dynamics. Tegelikult pidanuks tiimid oma komplekti kätte saama juba jaanuari lõpus. «Meil oli oma Hiina tarnijaga probleeme, mille tekitas koroonaviiruse pandeemia. Samuti tekkis meie partneril Kreiselil viivitus Saksamaa – Austria piiril,» selgitas Compact Dynamics tegevjuht Oliver Blamberger, miks ei peetud tähtajast kinni.

«Eelmisel reedel said kõik meeskonnad oma esimese testsüsteemi kätte. Alustasime selle arendamist eelmise aasta mais. Maailm on jätkuvalt tugevas kriisis, kuid suutsime 10 kuuga esimese süsteemi kohale toimetada. Meie poolelt võib tööd edukaks nimetada,» lisas ta.

Miks ei tulnud hübriidtehnoloogia meeskondadele aga täiskomplektis? «Sellel on oma põhjus. Praeguseks pole me kohale toimetanud välist laadijat. Selleks on meil vaja veel kahte nädalat. Kuid süsteemi saab testida näiteks proovipingil või autos, kus saab seda ka laadida. Probleemi pole,» lausus Blamberger.

Hübriidsüsteem toodab autodele 100 kilovatti lisajõudu, kuid kuidas seda kasutada saab, pole veel kokku lepitud. DirtFishi andmetel saavad autod energiat koguda katsete vahelistel ülesõitudel ning kasutada lisajõudu kiiruskatsetel ette nähtud spetsiaalsetel lõikudel.

«Hübriidsüsteemi saab kasutada mootori ja generaatorina. See taastab energiat katsete vahel ja seda jõudu saaks kasutada järgmisel katsel. Lisaks saavad autod kasutada elektrijõudu linnades,» ütles Blamberger.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles