Latvala WRC-sarja tulevikust: täiesti elektrijõul töötavad autod rallis ei tööta, sest ilma helita ei ole see miski

Christopher Krutto
Copy
Jari-Matti Latvala.
Jari-Matti Latvala. Foto: Dppi/Nikos Katikis/ZUMAPRESS.com/Scanpix

Järgmisest hooajast läheb autoralli MM-sari üle hübriidmootoritele ja Toyota tiimibossi Jari-Matti Latvala sõnul on tegu õige otsusega.

 

Möödunud nädalal kinnitati, et kõik praegused tootjad jätkavad autoralli MM-sarjas ka järgmisel aastal, kui tuleb kasutusele hübriidmootor.

«Maailm muutub ja palju räägitakse sellest, et autotööstus läheb üha rohkem elektri suunas. Peame tegema seda, mida autotööstus teeb,» rääkis Latvala Rallit.fi-le. «Kui me ei ole samal joonel autotootjatega, siis MM-sari neile huvi ei pakuks,» lisas ta.

Järgmisel hooajal kasutusele tulevad hübriidmootorid on enamasti siiski turundusliku eesmärgiga. Selle poolt antavat lisavõimsust saavad sõitjad kasutada vaid kiiruskatsete kindlates alades ja põhiliselt teeb hübriidmootor tööd ühelt katselt teisele sõitmisel.

Samas on maailmas juba ka täiselektrilisi rallimasinaid. Üheks on näiteks Hayden Paddoni arendatud Hyundai Kona EV, millega ta loodab kunagi mõõtu võtta ka WRC-sarja masinatest.

Samas on Latvalal täiselektriliste autode koha pealt tugev arvamus. «Need ei tööta ralliautodena. Kui häält ei ole, siis need ei ole midag. See ei tööta,» seletas Toyota tiimijuht.

«Loodetavasti tulevad varsti alternatiiv- ja biokütised ning arenevad. Ralliautod võiksid tulevikus sõita hübriidajami ja kütuse toel. Ma arvan, et rallisõidu jaoks oleks see parim,» pakkus Latvalala välja.

Toyota loodab oma esimest järgmise generatsiooni ralliautot testida juuli alguses ja Latvala usub, et neil on selle välja arendamiseks aega küllalt. «Isegi eelmise auto saime poole aastaga tehtud. Ma arvan, et meil on piisavalt aega. See on küll tihe, aga meil jagub aega,» ütles ta.

 
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles