Loebi sõnul on hübriidautod praeguse põlvkonna masinatega väga sarnased

Toimetas Karl Juhkami
Copy
Sebastien Loeb.
Sebastien Loeb. Foto: Bastien Roux via www.imago-images.de

Kuigi tänavune autoralli hooaeg pole veel läbigi, teevad meeskonnad juba praegu palehigis tööd, et saada valmis oma järgmise hooaja masin. Seda põhjusel, et 2022. aastast algab WRC-sarjas n-ö hübriidajastu. 

Eelmisel nädalal said Hyundai hübriidmootoriga Rally1-autot testida nii Ott Tänak kui ka Thierry Neuville ning belglane ütles pärast proovipäeva kohe välja, et tema arvates pole hübriidajastu just kõige parem väljund autoralli jaoks.

«Mõistagi on veel liiga vara lõplike järeldusi teha, ent paljud asjad auto juures ei tööta korrapäraselt. Eesmärk on, et pidurdamisel tekkinud jõud liiguks edasi kiirendamisele,» lausus ta ralliportaalile Dirtfish.

Samas selgitas belglane, et ralli võib uute autode tõttu ka ebavõrdseks minna. «Kui pidurdamisel ei saavutata piisavalt energiat, siis ei saa ka seda kiirendamisel kasutada. Sõitmine muutub nõnda ebastabiilseks ja väga ettearvamatuks.

Lisaks on probleeme energia ülekandumisega kiirendamisele. Kui jalg libiseb korra gaasipedaalilt ära, siis ei saa enam pidurdamisel saadud energiat rakendada. See läheb lihtsalt kaduma. See on nagu Formula E ralliradadel,» võrdles Neuville.

Sellepeale tõusisid rallifännid ühismeedias tagajalgadele, nõudes WRC-Promootorilt ja/või FIAlt mingitki videot, kus räägitakse lähemalt uue põlvkonna hübriidautodest, et ringlevatele müütidele ja kuulujuttudele punkt panna.  

Tunnustatud rallifotograaf Colin McMaster rahustas aga põrinasõpru sõnades, et rääkis sel teemal üheksakordse maailmameistri Sebastien Loebiga, kes ütles, et Fordi uus auto on väga sarnane praeguse põlvkonna masinaga. «Ärge dramatiseerige,» rahustas piltnik.   

Loebi on viimastel nädalatel aina enam seostamas M-Spordiga ning väidetavalt ongi vanameister meeskonnaga kuueks etapiks käed löönud. Tõsi, ametlikult midagi veel välja hõisatud pole. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles